-
Postów
145 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Jeremiah
- Urodziny 15.09.1989
O mnie
- Adres www
-
Hobby
Sport, nauka, astronomia i takie tam
Osiągnięcia Jeremiah
Cadet (3/13)
0
Reputacja
-
Dałem w pytania zaawansowanych :)) Ponieważ pewien bug od kilku lat jest zgłoszony i na razie chyba nie będzie naprawiany (http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=16962), a Game Maker nie ma żadnej funkcjonalności, która sprawdzi, czy capslock jest włączony, czy nie, chciałem was zapytać, czy macie jakieś rozwiązanie tego problemu? Potrzebuję to do chatu na serwerze, ręcznie ustawiłem, że alt + A wrzuci nam w keyboard_string znak "ą", a z przytrzymanym shiftem "Ą", ale nie dam rady tego zrobić dla capslocka. Może jakieś rozszerzenia?
-
Networking - nie działa network_send_packet
Jeremiah odpowiedział(a) na Jeremiah temat w Pytania początkujących
Do jednej działa, do wszystkich też mogę, jeśli tylko zrezygnuję z "ds_list_find_value(global.clients, i)" na rzecz po prostu "i+1". GML ds_map_add( global.clients, sock, sok ); show_message(ds_list_find_value(global.clients, 0)) Ale nic dziwnego jak pod show_message mam undefined. Nie wiem o co chodzi. -
Pomoże ktoś z jakimś dziwnym błędem? Opieram się na tym opisie: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...p;hl=networking ale nie działa mi wysyłanie. Gdy ktoś się łączy mam: GML sok++ ds_list_add( global.socketlist, sock ) ds_map_add( global.clients, sock, sok ) Ale gdy coś wysyłam: GML var buff = buffer_create(256, buffer_grow, 1) buffer_seek(buff, buffer_seek_start, 0) buffer_write(buff, buffer_s16,99) buffer_write(buff, buffer_string, mesedz) for (var i = 0; i < ds_list_size(global.socketlist); i++) { network_send_packet(ds_list_find_value(global.clients, i), buff, buffer_tell(buff)); } ... w ogóle nie wysyła, wywala błąd "network_send_packet argument 1 incorrect type (5) expecting a Number (YYGI32)" A gdy sobie zerkam co jest pod ds_list_find_value(global.clients, i) to okazuje się, że "undefined". Dlaczego? Jak podmieniam na "network_send_packet(i+1, buff, buffer_tell(buff));" to niby wysyła, ale dlaczego nie chce mi działać to powyżej?
-
Panowie, skorzystałem z funkcji zaproponowanej przez Threefa, ale z zastosowaniem pr_linestrip, jak podpowiedział ediepl :) Dzięki!
-
Znacie może jakieś przystępne sposoby rysowania zaokrąglonych linii (na przykład jak narysować połowę albo 1/4 koła a nie całość?) http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=416670 - znalazłem tylko coś takiego, ale średnio się sprawdza. Chociażby zaznaczam, że narysować ma połowę koła (180 stopni) a rysuje około 190. Czy istnieje jakiś normalny sposób?
-
Guns of Icarus Online.
-
Miewam mało czasu, ale jeśli to aktualne to zgłaszam się, czemu nie...
-
Mam Xperię Mini Pro, ale na Xperii M jest to samo.
-
1. No właśnie nie. W create jest tylko zadeklarowanie prędkości, kierunku i jeszcze jednej zmiennej. 2. Mam odznaczone ;/ 3. Super, dzięki! Niby oczywiste rozwiązanie, a nie pomyślałem o tym. Hm... co jakiś czas tworzyły się małe obiekty rysujące przezroczysty okrąg... po ich wywaleniu fps-y jakby trochę lepsze, na razie nie spadały poniżej 25. Co i tak nie jest rewelacją, bo widziałem bardziej rozbudowane i ambitne projekty na telefony wykonane dzięki GM. Niemniej, projekt traci trochę na tym wizualnie. Nie da się w ogóle przezroczystych obiektów stosować czy jak? I czy trzeba się z tym pogodzić, czy też kiedyś zostanie to załatane w jakiejś aktualizacji? Coś mi tu ciągle nie pasuje, a nie wydaje mi się, bym miał aż tak źle zoptymalizowany kod. Zwłaszcza, że wiele go nie ma :P Potestuję jeszcze później i zobaczę, czy przy okazji eksport do YYC w końcu wyrobi więcej niż 20 fps. Sytuacja i tak trochę załamuje.
-
Witam! Majstruję sobie czasem po robocie małą gierkę na telefony. Nic specjalnego, taki tower defense. Co jakiś czas z góry ekranu nacierają przeciwnicy i toczą walkę z ustawionymi przez nas jednostkami. Niemniej trochę zaskoczyło mnie jak bardzo trzeba się skupić na optymalizacji nawet bardzo prostych projektów. Chyba że jest coś nie tak z samym GM lub jego konfiguracją... Napotkałem następujące problemy: 1. Fala przeciwników pojawia się 10 sekund po pokonaniu ostatniego wroga z poprzedniej. Wtedy co sekundę, w zależności od aktualnej rundy, realizowany jest kod: GML repeat (5) instance_create(choose(15,60,105,150,195,240,285,330,375,420),(random(200)*-1),corsair) Na PC działa normalnie, na zwykłym eksporcie do Androida też było ok (stałe 30 fps). Przy użyciu YYC fps-y spadają do około 20... niby gry miały być szybsze, a tu co? To problem optymalizacji czy konfiguracji GM? Bo plany biorą w łeb, jeśli będę musiał ograniczyć ilość wrogów. 2. Kolejny problem. Przeciwnik może wpaść w obiekt jego wielkości, który ma spowolnić jego ruch. Kod w step jest następujący: GML if !place_meeting(x,y,wodorosty) then speed=3 else speed=1 Tutaj też zauważyłem spadek FPS i to również mnie dziwi, ponieważ kod nie jest zbyt skomplikowany. 3. Kolejna sprawa. Aby przeciwnicy nie nachodzili na siebie zastosowałem poniższy kod: GML var rendz; for (rendz=0;rendz<8;rendz+=1) { if place_meeting(x,y+rendz,enemy) { speed=0 } } Być może trochę łopatologiczny, ale nie wpadłem na lepszy pomysł, w jaki sposób obiekt miałby reagować na inny o tej samej wartości x, a większej do 8 wartości y. Podejrzewam, że to może być kolejną przyczyną spadku fps-ów, jedna z jednostek gracza na tej samej zasadzie oblicza dystans przeciwnika od siebie, aby oddawać strzały. Normalnie zastosowałbym po prostu "distance_to_object", ale aby doszło do jakiejś interakcji oba obiekty muszą posiadać tę samą wartość x. 4. Stosuję surface na całym ekranie, ale kiedy go usuwam, to nie zauważam dużej różnicy w fps-ach. Swoją drogą, czy na PC i Androidzie używamy inaczej surface czy tak samo? Na razie to tyle. Generalnie jestem zaniepokojony, bo na ekranie naraz znajdować się będzie co najmniej kilkadziesiąt integrujących ze sobą obiektów, a jeśli gm-owy eksport do Androida nie daje rady przy ledwie kilku-kilkunastu, to plan się strasznie sypie. W dodatku co wnosi YYC, jeśli działa wolniej od zwykłego eksportu?... Liczę na to, że to nie problemy z kiepskim kodem, tylko coś nie tak z konfiguracją GM.
-
GM:Studio 1.4 Professional - Android Testing
Jeremiah odpowiedział(a) na hgter temat w GM:Studio 1.x
Gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem, to rozwiązaniem jest właśnie "update license". Jeśli dobrze pamiętam, to problem bierze się z dorzucenia nam YYC, a po samej aktualizacji GM do 1.4 brakuje jakichś plików do tych modułów i może się coś krzaczyć :) -
Gratulacje! Zakupię po wypłacie :)
-
Rozważam przerobienie swojej gierki na wersję dla trzech graczy i póki co zabrałem się za tworzenie najzwyklejszego w świecie menu. Potrzebuję paru wskazówek i informacji. Generalnie połączenie się trzeciego gracza raczej działa. Każdy gracz ma nadane prawidłowe ID, widzi ilu jest graczy na serwerze. "global.otherplayer" czyli gracz, do którego wysyłamy informacje to dla hosta drugi gracz, a dla obydwu graczy host. "global.otherplayer2" to dla hosta i drugiego gracza gracz numer 3, a dla gracza numer 3 gracz numer 2 Gracze wysyłają do siebie prośby o przesłanie ich nicku. Między hostem i drugim graczem oraz hostem i graczem numer 3 jest on wysyłany bezproblemowo. Ale między graczem 2 i 3 nie da się nic wysłać. Założyłem więc, że bez pośrednictwo hosta się to po prostu nie da. Poprawcie mnie, jeśli się pomyliłem w tym założeniu. No to zrobiłem coś takiego, że jeśli host otrzyma od gracza numer 3 informacje o jego nicku (działa bezproblemowo) to wysyła do gracza numer 2 nick gracza numer 3. Tutaj już kompletnie się pogubiłem... z jakichś przyczyn gracz numer 2 chyba nie uznaje tego, by przesłać mu nick gracza numer 3 nawet za pośrednictwem hosta xp przesyłam kod" Host otrzymuje informację o nicku gracza numer 3 i przesyła ją do gracza numer 2: GML case 211: global.gracz3nick=readstring() clearbuffer() writebyte(212) writestring(global.gracz3nick) sendmessage(global.otherplayer) break; Gracz numer 2 otrzymuje tę informację. GML case 212: global.gracz3nick=readstring() break; Nie wiem czemu, ale to nie działa. EDIT coś gdzieś tam zmieniłem i działa, muszę tylko ogarnąć co :D Niemniej pozostaje pytanie: nie da się wysyłać informacji między graczem 2 i 3 bez pośrednictwa hosta?
-
Dzięki! Zobaczymy jak to będzie.