Skocz do zawartości

TzCPP

Użytkownicy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O TzCPP

  • Urodziny 09.06.1994

O mnie

Osiągnięcia TzCPP

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. TzCPP

    Galeria Grafik

    bo mam mało postów ; D? spokojnie jakby co to jeszcze dopisze, że Cinema 4D, a taka piłka to chyba najprostrze co można zrobić.. gorzej z renderowaniem.. na moim kompie jedno renderowanie to 3-4 min nie pamietam dokładnie, a renderowałem ze 20-30 razy żeby poprawiać błędy ;)
  2. TzCPP

    Galeria Grafik

    Witam! Od dzisiaj kleje w 3D, już kiedyś się za to zabierałem, ale jedyne co udało mi się zrobić to nietoperza (zupełnie przypadkiem, chciałem stworzyć statek kosmiczny). Teraz sobie zrobiłem piłke, bez czarnych łat, ponieważ jeszcze nie umiem kolorować. Ogólnie dziwna, ale chcę wiedzieć jak wyszła.
  3. Ymmm.. chodziło o to, aby krople pojawiały się na górze i spadały na dół... no ale.. widzę, że łatwiej będzie zrobić krople, która spada na ziemie i pojawia się spowrotem na górze, tak? Przemyślę to później, chwilowo noc, więc dziękuję za wszystkie odpowiedzi, może ktoś jeszcze napisze. Pozdrawiam - Ja.
  4. Wersja 7.0. Więc grafike ogólnie mam z głowy (mam nadzieję). Lecz jeszcze wiem jak dodawać GML itd.. ale z tym nie ma problemu bo sobie zaraz sprawdze. Ta kropla narysowałem w Paincie jak to ma wyglądać: . 1. Jak wygląda animacja Sprita. 2. Jak ma wyglądać kolizja. Chodzi o to, że Sprite zajmuje cały korytarz, przez co czy bohater wpadnie na krople wody, czy na puste miejsce, to i tak nastąpi kolizja. Chciałbym aby kolizja nastąpiła tylko, gdy bohater wpadnie na spadającą krople.
  5. Witam! Mój pierwszy post i temat na tym forum. Od... wczoraj, siedzę w GM'ie. Stworzyłem sobie na kartce projekt gry, wykonałem pierwszą grafikę, pierwsze funkcje itd... Ale czas na "drugą" grafikę, czyli bardziej dopracowaną, bardziej szczegółową, ogólnie ładniejszą. W projekcie wykminiłem sobie, że sprity będę zapisywał do formatu *.PNG, dlaczego? Ponieważ ten format obsługuje przezroczystość. Jednak z tego co zauważyłem, GM źle mi obsługuje tą przezroczystość. Wymyśliłem sobieże od np. noża będą odchodzić promienie które mają 50% widoczności. Powinny one zlać się z tłem gry, ale tutaj tak nie jest. GM nie wie, że tak ma być, dlatego odczytuje prawie całego sprita z żółtym tłem (kolorem promieni) i robi to w taki sposób.. że to wygląda jakbym narysował sobie w paincie żółty kwadrat a na nim biały marny nożyk. To pierwszy problem. Drugi: chciałbym aby wszystko prócz tła było animowane. Przykładowo od nożyka odchodzą promienie, które na zmiane zmieniają swoją pozycje. Ustaliłem że ma to być tak: rysuje 2 nożyki obok siebie (2 klatki) i zapisuje do pliku *.PNG. 1 klatka ma wymiary 14*14px, więc cały plik ma 28*14px. Chciałbym aby GM załadowało mi sprita i co pół sekundy zmieniało klatke 1,2,1,2,1,2.... 3 sprawa, to jak wykonać animacje taką: Postać stoi - klatki 1,2,1,2.. biegnie w lewo - klatki 3,4,3,4.. biegnie w prawo - klatki 5,6,5,6.. itd. I 4 sprawa (ta ostatnia), GM ładuje sprita - animacja klatki 1,2,3,4,5, jest to spadająca kropla ze źródła, jeżeli postać dostanie taką kroplą następuje reakcja - AŁA!. Ale nie gdy wejdzie w sprita tylko w samą krople która pochodzi ze sprita. To tyle :) pogrubiłem początki "problemów, spraw", aby było czytelniej. Z góry dziękuję za odpowiedź i mam nadzieję że to wszystko w ogóle da się wykonać. Pozdrawiam - Ja.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...