Witam! Mój pierwszy post i temat na tym forum. Od... wczoraj, siedzę w GM'ie. Stworzyłem sobie na kartce projekt gry, wykonałem pierwszą grafikę, pierwsze funkcje itd... Ale czas na "drugą" grafikę, czyli bardziej dopracowaną, bardziej szczegółową, ogólnie ładniejszą. W projekcie wykminiłem sobie, że sprity będę zapisywał do formatu *.PNG, dlaczego? Ponieważ ten format obsługuje przezroczystość. Jednak z tego co zauważyłem, GM źle mi obsługuje tą przezroczystość. Wymyśliłem sobieże od np. noża będą odchodzić promienie które mają 50% widoczności. Powinny one zlać się z tłem gry, ale tutaj tak nie jest. GM nie wie, że tak ma być, dlatego odczytuje prawie całego sprita z żółtym tłem (kolorem promieni) i robi to w taki sposób.. że to wygląda jakbym narysował sobie w paincie żółty kwadrat a na nim biały marny nożyk. To pierwszy problem. Drugi: chciałbym aby wszystko prócz tła było animowane. Przykładowo od nożyka odchodzą promienie, które na zmiane zmieniają swoją pozycje. Ustaliłem że ma to być tak: rysuje 2 nożyki obok siebie (2 klatki) i zapisuje do pliku *.PNG. 1 klatka ma wymiary 14*14px, więc cały plik ma 28*14px. Chciałbym aby GM załadowało mi sprita i co pół sekundy zmieniało klatke 1,2,1,2,1,2.... 3 sprawa, to jak wykonać animacje taką: Postać stoi - klatki 1,2,1,2.. biegnie w lewo - klatki 3,4,3,4.. biegnie w prawo - klatki 5,6,5,6.. itd. I 4 sprawa (ta ostatnia), GM ładuje sprita - animacja klatki 1,2,3,4,5, jest to spadająca kropla ze źródła, jeżeli postać dostanie taką kroplą następuje reakcja - AŁA!. Ale nie gdy wejdzie w sprita tylko w samą krople która pochodzi ze sprita. To tyle :) pogrubiłem początki "problemów, spraw", aby było czytelniej. Z góry dziękuję za odpowiedź i mam nadzieję że to wszystko w ogóle da się wykonać. Pozdrawiam - Ja.