Skocz do zawartości

sateq

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia sateq

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzięki, ale dalej wiele z tego nie rozumiem. Nie potrzebuję obracać obiektu, ponieważ pozycję wyświetlania mam dobrze obliczoną. Chodzi mi tylko o podmienianie samego obrazka tekstury w zależności od kierunku kamery, oraz tego obiektu. edit: Już sam doszedłem, dzięki mimo wszystko za pomoc. Znalazłem w końcu gdzieś przykład na to (sory ale już nie pamiętam gdzie). W create tekstury dałem: a=point_direction(x,y,kamera.x,kamera.y); widok=a*8/360; Potem w Draw: { var text; if widok>=0 and widok<2 then {text = sprite_get_texture(sp_bok1,0); d3d_draw_wall(x-9*global.camsin,y-10*global.camcos,15, x+9*global.camsin,y+10*global.camcos,-8,text,1,1);} else if widok>=2 and widok<4 then {text = sprite_get_texture(sp_tyl1,0); d3d_draw_wall(x-9*global.camsin,y-10*global.camcos,15, x+9*global.camsin,y+10*global.camcos,-8,text,1,1);} else if widok>=4 and widok<6 then {text = sprite_get_texture(sp_bok2,0); d3d_draw_wall(x-9*global.camsin,y-10*global.camcos,15, x+9*global.camsin,y+10*global.camcos,-8,text,1,1);} else if widok>=6 and widok<8 then {text = sprite_get_texture(sp_przod,0); d3d_draw_wall(x-9*global.camsin,y-10*global.camcos,15, x+9*global.camsin,y+10*global.camcos,-8,text,1,1);} } To jest wzór na 4 obrazki,i wymaga dopracowania, ale jakoś pomału się tym zajmę. Myślę, że temat jest do zamknięcia.
  2. I tu przyznam Ci racje :D Wiem,że nie jestem profesjonalistą, więc jeśli można, to prosiłbym jaśniej. To jest kod na teksturę: var text; {text = sprite_get_texture(text,0); d3d_draw_wall(x-9*global.camsin,y-10*global.camcos,15, x+9*global.camsin,y+10*global.camcos,-8,text,1,1);} chciałem zrobić wyświetlanie innej tekstury za pomocą If, ale w tym sęk, że nie mam pomysłu na wyliczenie wartości widoku kamery względem obiektu.
  3. Witam wszystkich na forum Ostatnio bawię się w GM w tworzenie FPS-a z postaciami opartego na sprite'ach (coś jak w np.Doomie), opierając się na przykładzie z YoYo games. I mam problem z jedną rzeczą. Otóż, jak wiadomo w wielu grach tego typu trupy wrogów są odwrócone cały czas do nas nogami. Zastanawiam się, jak to naprawić. Chciałbym znać kod, który zmieniałby w zależności od kierunku kamery sprite'a z postacią(dzięki czemu trup by się "obracał"). Samo podstawienie umiałbym zrobić,ale nie mam pomysłu na zależności kierunków, oraz na sam kod, żeby to wszystko poprawnie wyglągało. Jeśli ktoś widział polską grę Target, to wie, o co mi chodzi. Przeszukiwałem całe forum,i nic na ten temat nie znalazłem. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...