Skocz do zawartości

zephyr

Użytkownicy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia zephyr

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. zephyr

    C++ czy C#?

    O D nie słyszałem, ale słyszałem o pomyśle wprowadzenia GC do przyszłego standardu C++ i jest to kwestia bardzo dyskusyjna, ponieważ przy niektórych zastosowaniach GC nie jest najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza przy platformach, które same z siebie mają małe możliwości szkoda tracić wydajność na GC. Za to jeśli chodzi o książki to na pewno powinna się tu pojawić "Symfonia C++", którą poleca sporo moich znajomych, a jeśli chodzi o darmowe źródła to lepszych i gorszych tutków C++ jest masa. Przyszły koder wie chyba co to jest google?
  2. zephyr

    C++ czy C#?

    To może zaczniemy od omówienia poszczególnych kandydatów: C - dość stary twór, jednak całkiem sprawnie spełnia swoje funkcje. Jest językiem strukturalnym, a sama składania jest wygodna w użyciu, ale może prowadzić do wielu problemów przy nauce programowania (choćby możliwość popełnienia konstrukcji typu "if (a=1) {}", zabawy niebezpiecznymi wskaźnikami itd. itp.) Można oczywiście pisać w nim obiektowo (patrz GTK), ale język nie ma mechanizmów, które by w tym pomagały, więc generalnie nie jest to przyjemne. W tym momencie pisanie w C IMO ma sens tylko jeśli piszesz bibliotekę dla betonów, którzy używają C i nie maja zamiaru przesiąść się na C++ Jeśli masz zamiar pisać sterownik to w połączeniu z ASMem wybór idealny, do gier raczej odradzam :P C++ - C++ jak sama nazwa wskazuje jest rozszerzoną wersją języka C Dodano obiektowość (i szablony), dzięki temu ma wszystkie wady i zalety poprzednika, jednocześnie dorzucając garść własnych plusów i minusów. Jest językiem obiektowym, co znacznie pomaga w pracy ze złożonymi projektami, jednak wiąże się z dodatkowymi komplikacjami w składni. Ponieważ jest tak właściwie rozszerzeniem C (poza drobnymi szczegółami), bez problemu można pisać w nim strukturalnie tak samo jak w zwykłym C nie korzystajac z mechanizmów obiektowych i w ogóle siuę nimi nie przejmując (co prawda ludzie programujący obiektowo w C++ nie nazwaliby tego programowaniem w C++). Jeśli tylko przyjdzie nam na to ochota, możemy zabrać się za obiektowość. Język ten może pochwalić się ogromną gamą przeróżnych bibliotek i rzeszą znających go koderów, więc można znaleźć coś dla siebie i jest kogo prosić o pomoc. (nie programuję w C#, więc jak napisałem głupoty to proszę mnie poprawić) C# - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co C# ma wspólnego z dwoma poprzednimi?! z tego co mi wiadomo C# jest językiem platformy .NET autorstwa M$, co zapewnia mu genialną wręcz przenośność między windowsem, a windowsem (ale tylko jeśli mają zainstalowany .NET framework, no niech będzie, można pisać jeszcze na xboxa) Dziecko M$ z C pożyczyło chyba tylko nazwę, bo z tego co kojarzę sam język jest bardziej podobny do Javy... co wcale nie oznacza, że nie jest wart zainteresowania, chodzi mi tylko o podkreślenie dramatyczniej różnicy między C# a C++ C# wymusza pisanie w obiektach, co przy braku zrozumienia jak działa obiektowość może łatwo doprowadzić do strukturalnego kodu spisanego za pomocą obiektów, co jest równie niewygodne jak obiektowe pisanie w C. natomiast z drugiej strony zmusza to w pewien sposób do nauki pisania obiektowego, które zdecydowanie się przyda, przy czymś sensowniejszym. Jako język platformy .NET daje nam dostęp do biblioteki .NET, jednak nie wiem, jak ma się sprawa z bibliotekami do pisania gier (pewnie coś tam jednak jest, ale wątpię żeby oferta była porównywalna z bibliotekami dla C++) M$ zapewnia porządny support dla swoich platform oferując MSDN i jakieś tutki, ale C# nie jest tak popularny jak C++ jeśli chodzi o pisanie gier (przynajmniej z tego co mi wiadomo) Osobiście polecam C++, na początku strukturalnie - żeby nauczyć się podstaw programowania, a potem obiektowo (nie znam innego sposobu na zapanowanie nad większym projektem) C# nie znam więc nie polacam, ale może warto przyjrzeć się propozycji M$ Za to niezależnie od wyboru polecam Visual Studio, które M$ zdecydował się udostępnić ZA DARMO na swojej stronie. Interface może na początku przytłaczać, ale jest to niewątpliwie najlepsze IDE dla programistów C++/C# w Windows. http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/default.aspx
×
×
  • Dodaj nową pozycję...