Skocz do zawartości

Wolfi

Użytkownicy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Super (+1)
    Wolfi otrzymał(a) reputację od gnysek w Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu   
    Okey po analizie wszystko ogarnąłem, dzięki za wytłumaczenie
  2. Super (+1)
    Wolfi przyznał(a) reputację dla gnysek w Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu   
    Tak jak mówię, dopiero jak drukujesz DPI ma znaczenie. Ogólnie 300dpi to chyba wartość powyżej której ludzie oko już nie jest w stanie zauważyć rozmycia obrazu i rantów pikseli. Dlatego telefony Apple z wyświetlaczem "Retina" mają 300 pikseli na cal (300 ppi), ale tak naprawdę ppi i dpi to to samo (points/pixels per inch - dots per inch). Inny skrót wynika z tego, że drukarka robi "krople" na papierze.

    Tak więc, jak chcesz grafikę 20x20cm wydrukować i żeby była dobrej jakości, to przeliczasz to na cale - 7,847'' a potem mnożysz przez oczekiwaną rozdzielczość - dla zdjęć będzie to 300. Zatem obraz powinien mieć przynajmniej 2362 pixele, powyżej będzie się już skalował w dół, poniżej możesz zobaczyć pikselozę, aczkolwiek chyba do 150dpi na zwykłym papierze będzie nadal spoko (bo krople tuszu się inaczej wchłaniają).
     
    Stąd też np. wynika, że zdjęcie 9x13 powinno być robione aparatem o min. rozdzielczości 1.6 Megapixela. (9x13cm = 3.54''x5,12'' = 1062x1535px). I stąd też jasno wynika, że dla normalnej fotografii kupowanie aparatu co ma 40Mpix nie ma sensu, bo 4-5 spokojnie starczy nawet nawet na większe odbitki, a 40mpix to na ogromne plakaty. Liczy się jakość/ostrość matrycy.
  3. Lubię (+1)
    Wolfi przyznał(a) reputację dla planszowy w Jak robić dopasowane elementy animacji   
    Spine'm bawiłem się krótko ale wydaje mi się, że było to związane z opcją "Free-form deformation" gdzie można było sobie podzielić grafikę na wielościany. Można było później zaznaczać krawędzie tych wielościanów i odpowiednio ruszać grafiką.
     
    A tak btw. krita też ma coś podobnego do mesh deformation
     
     
     
  4. Lubię (+1)
    Wolfi przyznał(a) reputację dla planszowy w Jak robić dopasowane elementy animacji   
    Program, który jest pokazany na filmiku korzysta z tzw. mesh deformation (płynnie zniekształca fragmenty grafiki). Spine też to ma (w droższej wersji), ale wydaje mi się, że Gamemaker nie obsługuje mesh-deformation i musiałbyś wszystko wrzucać jako klatki.
     
    Tak to wygląda w Spine
     
    A co do darmowego programu do animacji poklatkowej to może GIMP albo Krita.
    https://www.gimp.org/
    https://krita.org/en/
    Dla mnie GIMP jest specyficzny i jak już korzystałeś np. z Photoshopa to ciężko się przesiąść. Z Krity nie korzystałem ale mocno się rozwija i wygląda na to, że ma wszystko to, co byś chciał: animację poklatkową, onion skining itp. plus jest w PL
     
     
     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...