Skocz do zawartości

Shaman

Użytkownicy
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Shaman

  • Urodziny 27.09.1989

O mnie

Ostatnie wizyty

1 131 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Shaman

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Shaman

    Foto-galeria

    Mój post nie był skierowany do ciebie tylko do autora cytowanej wypowiedzi (Yoho).
  2. Shaman

    Foto-galeria

    @mistrzunio Przyznam szczerze, że przeglądam to forum już od bardzo dawna i wielu użytkowników bardzo pozytywnie mnie zaskakiwało. Chodzi o dojrzałość ich wypowiedzi mimo młodego wieku. Więc faktem jest, że na tym forum jest niejeden "młody dojrzały człowiek". No ale niestety, są i tacy, których posty są po prostu żenujące. Przeważnie są to gówniarze, ale nie zawsze. Nie będę rzucał nickami bo to nie o to chodzi. Każdy kto ma wiedzieć i tak pewnie wie. Widocznie zawsze w przyrodzie musi być równowaga.
  3. Shaman

    Foto-galeria

    osobiście uważam że są osoby poniżej 14 roku życia, które są emocjonalnie i intelektualnie dojrzalsze od niejednego 18-latka ... edit: no fakt, rzadkie to przypadki, ale istnieją edit2: Małe sprostowanie. Nie chodzi mi o to, że fakt, że 99% użytkowników nie ma dziewczyny jest zły. Nie, nie (Wiadomo że większość z was to jeszcze bardzo młodzi ludzie). Chodzi mi o to, że ci, co nie mają, nie powinni się wypowiadać na niektóre tematy ...
  4. Shaman

    Foto-galeria

    re: 2x up miałem raczej na myśli tych użytkowników, którzy wypowiadają się na temat dziewczyn w bardzo dziecinny i niedojrzały sposób. Przyznam, że trochę to irytujące. A mój wniosek jest taki, że 99% wypowiadających się nie ma dziewczyny, co nie jest optymistyczną stastystyką. re: up nie ma to jak inteligentny post ...
  5. Shaman

    Foto-galeria

    Sory, że wam przeszkadzam, ale jestem po prostu ciekawski. Czy ktoś z was, tak namiętnie wypowiadających się (na temat dziewczyn), ma dziewczynę? Bo dochodzę do przerażającego wniosku, ale może się mylę ... ? edit: @down: spoko avatar, rozśmieszył mnie =)
  6. Shaman

    Foto-galeria

    To tak odnośnie dreadów. el stupido. :boxed: Ja bym swoich nie obciął nawet za 1000 zł ...
  7. Dobra, problem rozwiązany. pablo1517, wielkie dzięki, skumałem o co chodziło w twoim skrypcie i napisałem własny, pasujący do przykładu, teraz wszystko działa. :thumbsup: Zamykam temat
  8. Kurde, nie do końca kumam ten kod, jak go wstawiłem do przykładu to pokazało error przy return _obj, że unknown variable _obj. Byłbyś tak miły i wstawiłbyś swój skrypt do przykładu i zamieścił, bo ja najwidoczniej robię robię to źle. Albo chociaż zerknął na przykład i wyjaśnił co gdzie wstawić i jak? Byłbym wdzięczny.
  9. No więc, chodzi o funkcję instance_nearest. Mam problem, nad którym głowię się już drugi dzień i nie mogę go rozwiązać. Sprawę ciężko opisać samymi słowami, więc zamieszczam przykład: KLIK. Są czerwone i zielone kulki które są w ciągłym ruchu. Wszystkie kulki to jest ten sam obiekt, a kolor losuje się w create event. Całe zagadnienie polega na tym, żeby po kliknięciu na jedną z kulek, pojawiała się linia łącząca klikniętą kulkę z NAJBLIŻSZĄ kulką TEGO SAMEGO KOLORU. Wszystko byłoby proste, gdyby nie to, że kulki to jeden obiekt. 1. Początkowo nie wiedziałem nawet jak kazać kulce wyszukać inną, najbliższą kulkę (pomijając kolory). Kiedy używałem funkcji instance_nearest, to kulka wyszukiwała samą siebie. Działo się tak, bo od punktu będącego originem kulki najbliższą kulką była ona sama. Niedawno wymyśliłem żeby deaktywować obiekt szukający na moment przed wyszukiwaniem i aktywować go znowu po wyszukaniu, żeby nie wyszukiwał sam siebie. Okazało się, że sposób zadziałał w przykładzie, jednak jak użyłem go w grze, to pojawiły się różne bugi, które najwyraźniej wywołuje ta chwilowa deaktywacja. Jak ktoś ma inny pomysł, to chętnie wysłucham ;) 2. Trudniejsza sprawa, czyli wyszukiwanie najbliższego instance'a o podanych parametrach, w przykładzie chodzi o kolor kulki, a w grze tych parametrów może być więcej. Wszelkie pomysły mile widziane. Czekam na odpowiedzi, miejsce w creditsach zapewnione :thumbsup:
  10. Shaman

    Wierzysz w duchy?

    Jeśli interesuje cię tematyka snów, zjawisk paranormalnych itp. to polecam poczytać sobie na temat OBE (out of body experience), LD (lucid dreams) a także poznać takie zagadnienia jak trans czy medytacja. Najpierw wikipedia a potem strony i fora. Miłej lektury. http://pl.wikipedia.org/wiki/OOBE http://pl.wikipedia.org/wiki/Świadomy_sen http://www.przebudzenie.pl/
  11. Grę ciężko ocenić, bo praktycznie nic w niej nie ma. Za to bardzo łatwo oszacować iq twórcy gry... Nic więcej nie powiem bo jeszcze dostanę warna :] Nie.
  12. Wcześniej - Winamp. Myślałem że jest spoko i w zupełności mi wystarczał. Teraz - Foobar2000. Jest sto razy lepszy i wygodniejszy. Zachęcam wszystkich do wypróbowania ;)
  13. 1. To inni strażnicy go ubijają, proste. To, że jest straznikiem nie znaczy że może popełniać przestępstwa. 2. Tak, masz rację, ale jeśli Borek wprowadziłby jakieś kary za śmierć (bo na pewno jakieś trzeba wprowadzić) to nikt nie da się zabić 1000 razy. Poza tym premia jest jednorazowa i na pewno nie aż tak wysoka żeby opłacało się tracić czas na takie przekręty. A poza tym jeśli naprawdę komuś chciałoby się to robić i przynosiłoby mu to jakiś dochód to wtedy można spokojnie usunąć premie dla strażników. To nie jest wcale takie ważne. To, że tą gildię nazwałem Straż Miejska to wcale nie znaczy że ci co do niej należą muszą naprawdę bawić się w strażników i czuwać 24h na dobę i pilnować bezpieczeństwa. Mówiłem że to może być na przykład gildia rycerzy. A czuwaliby tylko strażnicy - NPC. Gracze w gildii po prostu mogliby tylko przyjmować zlecenia żeby eliminować morderców i przestępców, którzy psują porządek w świecie Almory.
  14. No masz rację. Powinienem wysunąć jakąś koncepcję własną skoro krytykuję inne, z tymże nie wierzę, że w ogóle Borka to by zainteresowało. Jak widać on ma swoją wizję i niech ją realizuje. Co z tego że ten system mi się nie podoba, ważne żeby podobał się większości. I jak widać się podoba, więc na pewno nie popełnia błędu wprowadzając swój system. Powiem tylko tyle, że nie podobają mi się systemy, które w sztuczny sposób ograniczają swobodę w kreowaniu postaci. W końcu jest to gra RPG - każdy może zostać kim chce. Jeśli ktoś chce zostać seryjnym zabójcą to jaki jest sens blokowania mu możliwości zabijania? To jego wybór. Jeżeli rodzą się takie problemy że PK-erów jest tak dużo, że aż psuje to grę, to trzeba wymyślić coś, co naprawiłoby nieporządek jednocześnie nie ograniczając swobody grającym. Według mnie najlepszym sposobem jest branie wzorców z codziennego życia - ewentualnie z historii. Jeśli ktoś notorycznie zabija innych to wg mnie dobrymi pomysłami są: 1. Założenie przez graczy gildii, która ochrania graczy przez zabójcami lub 2. Wymyślenie jakiejś instytucji w grze, która miałaby takie zadania jakie ma w realu policja. Więc wystarczyłoby wprowadzić strażników miejskich (NPC) którzy ścigaliby morderców i złodziejów. Od razu nasuwa mi się nowy pomysł że po schwytaniu przez Strażnika albo płacimy wysoką grzywnę zależną od szkodliwości czynu, a jeśli nie mamy pieniędzy to trafiamy do więzienia i tyle. Ewentualnie możemy stawiać opór lub uciekać przed strażnikami. Można też połączyć obie możliwości i założyć gildię strażników, którymi byliby zarówno NPC jak i gracze. Można postawić w środku miasta koszary straży miejskiej, gdzie np. odradzaliby się zabici strażnicy-NPC. Można dać graczom możliwość zapisania się do gildii po spełnieniu pewnych wymagań np. dostawałoby się najpierw kilka questów żeby złapać/zabić kilku przestępców albo rozbić jakiś gang działający w obrębie miasta. Po wykonaniu questów dostawałoby się jakąs dobrą broń + mundur (zbroja) strażnika i jakiś kolorowy napis koło nicka. Dodatkowo mogłaby być jakaś tablica z listami gończymi. Jak Strażnik (gracz) zabiłby przestępce to dostawałby dodatkowe złoto od Gildii. W taki sposób możnaby rozwiązać problem notorycznego PK-owania, poza tym możnaby w ten sposób utworzyć pierwszą gildię. Zaznaczam też, że to był tylko przykład. Nie musi to być koniecznie gildia Straży Miejskiej. Wszystko zależy od pomysłowości Borka, mogą to być np. Rycerze Światła, Zakon Paladynów czy coś takiego. Tutaj jest dowolność. Według mnie taki system jest dobry, bo nie ogranicza w żaden sposób swobody kreowania postaci, czyli tak naprawdę nie niszczy Role Playu, a to wg mnie jest najważniejsze. Moim zdaniem wszelkie problemy trzeba załatwiać w taki sposób, żeby nie blokować swobody grania. Poza tym wszystkim nie wydaje mi się żeby taki system był trudny do stworzenia. Wystarczyłaby nowy budynek w miescie jako siedziba Straży i ze dwóch Strażników (ich liczba rosłaby wraz z powiększaniem się miasta w nowych wersjach). Mimo wszystko jednak najważniejszą teraz sprawą jest według mnie zbalansowanie gry pod względem rozwoju postaci. Jak to się zrobi, to myślę że problem PK-owania zniknie sam, bo gracze sami się zorganizują żeby powybijać wszystkich PK-erów. EDIT: Jeśli chodzi o nowy pomysł Borka to dalej uważam że jest zły bo nadal niszczy Role Play, ale jest już zdecydowanie lepszy niż poprzedni.
  15. Powiem tak: Dla mnie osobiście taki system nadaje się na smar do czołgów, jak zresztą 99% waszych pomysłów co do PVP. Wiem dobrze, że moje zdanie nie obchodzi nikogo z was, to zrozumiałe. W sumie dobrze by było jakbym zaprezentował jakąś swoją koncepcję a nie tylko się mądrzył, ale po pierwsze nie chce mi się pisać, a po drugie i tak nikomu się pewnie nie spodoba, bo jak tak patrzę to chyba niewielu z was zależy na czymś więcej niż tylko nowe expowiska, więcej potworów, broni, czarów i tak dalej ... Jak tak obserwuję co się dzieje to stwierdzam, że Almora powoli wkracza na bardzo złą drogę, której celem jest stanie się kolejnym badziewnym MMORPG, w którym ludzie biegają, expią, expią, expią ... i nic poza tym. Nie będę wysuwał własnych propozycji, bo i tak wiem że tłum ma zupełnie inne oczekiwania niż ja. EDIT: Jeszcze jedna sprawa. Z jednej strony Borek twój system jest do bani wg mnie, ale z drugiej strony rozumiem to, że wymyśliłeś akurat taki, bo właśnie taki zapewne będzie pasował większości graczy. No, ale niestety nie mi :mellow: No, trudno ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...