Skocz do zawartości

druki trik


kamcio540

Rekomendowane odpowiedzi

to jest step do całej gry i do triku pierwszego

 

GMLif !(place_free(x,y+1)) //jeżeli nie stoi na podłodze

 

{

 

if (keyboard_check(vk_left) && hspeed > -maxhsp) // poruszanie w lewo

 

{ hspeed-=a; image_xscale=-1 }

 

else

 

if (keyboard_check(vk_right) && hspeed < maxhsp)

 

{ hspeed+=a; image_xscale= 1 }

 

else

 

friction=0.2

 

 

 

if (keyboard_check(vk_space))vspeed-=vspd

 

//jump

 

 

 

 

 

}

 

if (place_free(x,y+1)){ gravity=0.5; friction=0.1 } else gravity = 0

 

//gravitacja

 

{

 

if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_control) and sprite_index != kickflip_spr then sprite_index=spada else sprite_index = kickflip_spr

 

if (vspeed<0) sprite_index=skacze

 

if (vspeed=0) sprite_index=jedzie

 

if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit

 

create:

GMLmaxhsp=4.5 //maksymalna prędkość

 

a=0.5 // przyspieszenie

 

vspd=7 // sila skoku

 

image_speed=0.3

 

kickflip = false

GML
popshuvit

 

drugi create:

GMLglobal.scorekickflip = 0

 

animation end:

GMLglobal.scorekickflip = 0

 

 

a teraz do drugiego triku(nie działa to własnie)

 

step:

GMLif (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit

 

if keyboard_check(vk_numpad0) then kickflip = true

 

 

create:

 

GMLglobal.scorepopshuvit = 0

 

animation end:

GMLif sprite_index = kickflip_spr then global.scorepopshuvit+=90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz zmienną do nowego triku?

będzie to global.scorepopshuvit

w animation end ma nie być global.scorekickflip

 

i kod w animation end to musi być

if sprite_index = popshuvit_spr then global.scorepopshuvit+=90

if sprite_index = kickflip_spr then global.scorekickflip+=90

 

w create masz dodać kod

GML
popshuvit = false

 

i zmień to:

GML
if keyboard_check(vk_numpad0) then kickflip = true

na to

GML
if keyboard_check(vk_numpad0) then popshuvit = true

 

i zmień nazwe sprita na spr_popshuvit i wszystkie te popshuvit które odnoszą się do sprita zmień na właśnie spr_popshuvit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

step:

GML
if !(place_free(x,y+1)) //jeżeli nie stoi na podłodze

{

 

if (keyboard_check(vk_left) && hspeed > -maxhsp) // poruszanie w lewo

{ hspeed-=a; image_xscale=-1 }

 

else

 

if (keyboard_check(vk_right) && hspeed < maxhsp)

 

{ hspeed+=a; image_xscale= 1 }

 

else

 

friction=0.2

 

 

 

if (keyboard_check(vk_space))vspeed-=vspd

 

//jump

 

 

 

 

}

 

if (place_free(x,y+1)){ gravity=0.5; friction=0.1 } else gravity = 0

 

//gravitacja

 

 

if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_control) and sprite_index != kickflip_spr then sprite_index=spada else sprite_index = kickflip_spr

 

if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit_spr then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit_spr

 

if (vspeed<0) sprite_index=skacze

 

if (vspeed=0) sprite_index=jedzie

 

if keyboard_check(vk_control) then kickflip = true

 

if keyboard_check(vk_numpad0) then popshuvit = true

create:

GML
maxhsp=4.5 //maksymalna prędkość

a=0.5 // przyspieszenie

vspd=7 // sila skoku

image_speed = 0.3

 

kickflip = false

 

popshuvit = false

create 2:

GML
global.scorekickflip = 0

 

create 3:

GML
global.scorepopshuvit = 0

 

animation end:

GML
if sprite_index = kickflip_spr then global.scorekickflip+= 100

 

animation end 2:

GML
if sprite_index = popshuvit_spr then global.scorepopshuvit+= 90

 

draw w obiekcie drawujacym:

GML
draw_text(skate.x+10,skate.y+10,'punkty:'+string(global.scorekickflip))

 

draw w obiekcie drawujacym 2:

GML
draw_text(skate.x+10,skate.y+10,'punkty:'+string(global.scorepopshuvit))

 

 

nie ma błedu ale sie nie robia te triki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...