Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym w swojej grze dodać funkcję, która po kolizji potwora z naszym bohaterem, odrzuci go lekko od niego, sprawi na chwile nietykalnym i postać będzie migać - chwilę widzialna, chwilę niewidzialna (częsty motyw w grach, mam nadzieje, że wiadomo o co mi chodzi, jak nie to postaram się jakoś lepiej wytłumaczyć).

O ile z pierwszymi dwiema rzeczami raczej nie będę miał problemów, tak do ostatniej kompletnie nie wiem jak się zabrać. Jest jakiś prosty sposób, żeby moja postać chwile po otrzymaniu obrażeń zaczęła tak pojawiać się i znikać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cóż twój największy problem rozwiązuje króciutka linijka kodu:
STEP

///Miganie obiektu
image_alpha = sign(sin(current_time/częstotliwość_migania));

sign - sprawia, że obiekt jest albo widoczny, albo nie. Daje wynik zero-jedynkowy. Możesz go usunąć, wtedy będziesz miał płynne przejścia przy miganiu.
częstotliwość_migania - zastąp go jakąś cyfrą. Fajny wynik daje liczba 100 lub 110

Co do innych zapytań:
1) odrzucenie bohatera po kolizji z potworem - wydaje mi się, że nie ma uniwersalnego sposobu, zależy to od twojego kodu. Możesz dać speed = -1 i zobaczyć co się stanie.
2) gracz staję się na chwilę nietykalny - tu także nie będzie uniwersalnego sposobu. Chyba najbardziej banalnym rozwiązaniem będzie stworzenie osobnej zmiennej, która definiuje czy gracz ma być podatny na obrażenia lub nie. Coś w stylu:

if(player.can_get_damage == true)
{
	player.hp -= 10;
}

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, działa

Tak myślałem, że to nie powinien być jakiś skomplikowany kod. Z resztą dam już sobie radę, do nietykalności miałem ten sam pomysł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×