Skocz do zawartości
LolikZabijaka

Światła, Depth

Rekomendowane odpowiedzi

Problem wygląda następująco:

 

Postanowiłem stworzyć sobie efekty świetlne, na podstawie przykładu "Ilights"

 

Przykład

 

Generalnie wszystko działa jak należy, jednak ja (jak zawsze) chcę wycisnąć coś więcej, najprościej mówiąc, chciałbym, aby podczas oświetlania niektórych obiektów(które także są zaciemnione, jak cały room) światło przechodziło POD nimi i żeby owe światło wydostawało się tylko ze szpar sprite'a (jeśli takowe są). Jak to zaimplementować? Kiedy daje większy depth obiektu od kontroli światła, to jak wiadomo, obiekt znajduje się "nad światłem" - a nie o to chodzi. Co tutaj zrobić ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to może prościej, da się sprawić, aby pojedyncze obiekty pozostały zaciemnione ? Jaki kod sprawa, że obiekt staje się zaciemniony ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

By zaciemnić obiekt, to ja zrobiłbym to tak.

Wyczytałem z dokumentacji że w GMS musisz to dać do draw'u

GML
draw_self();

image_blend=c_gray;

a jeżeli używasz starego GM'a to pewnie możesz to dać do create lub step

GML
image_blend=c_gray;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I tym oto sposobem udało się wynaleźć rozwiązanie :D Depth obiektu wyższy niż światła + zaciemniony sprite daje nam efekt, jakiego oczekiwałem :D Trochę to co prawda partyzantka, ale jeśli działa, to ######ście :) Dzięki, można zamknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×