Skocz do zawartości
Cruel_boy

"unbind" klawiszy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, mam pytanie z cyklu "jak zrobić"

 

Otóż, w step mam przypisane akcje na key press w lewo i prawo, jest to nawigacja w menu. na enter mam wybór opcji(dzwiek i miganie) i alarm[1] = 20

 

w alarmie mam wylaczenie migania

 

 

teraz co chcialbym zrobic:

 

wszystkie te przypisane klawisze - chce, zeby zniknely, tak jak sie robi unbindall na silniku source, kumacie.

i zeby kod wylaczenia tego wszystkiego byl w alarmie

 

w alarmie potem zrobie by pojawil sie objekt odpowiadajacy za menu opcji

 

cel tego wszystkiego jest, aby operowac to menu opcji bez operowania glownego menu w tle, a nie chce robic specjalnie dla tego nowych roomow (w tle loopuje sie juz muzyka, a menu samo w sobie bedzie przezroczyste)

 

po wylaczeniu menu opcji, chce zeby te klawisze z glownego menu znowu wrocily

 

czy jest mozliwosc zrobienia tego bez zmiany roomów? mam calkiem ciekawa wizje ale jesli jest zbyt ciekawa to mozna odpuscic

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak wiele pytań... Tak mało języka polskiego...

 

Jeżeli cokolwiek zrozumiałem to wystarczy Ci:

GML
if(menu=true){

...

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

eh, wiedzialem ze to bedzie brzmialo zbyt skomplikowanie.

 

strzeszcze - chce, zeby przypisane klawiszom akcje usunęły się w danym objekcie, a potem się przywróciły(np. po nacisnieciu jakiegos tam innego przycisku)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Więc dobrze zgadłem!

Stwórz sobie jakąś zmienną (menu) i przypisz jej true jeżeli wchodzisz do menu, i false jeżeli z niego wychodzisz. A teraz w każdym miejscu gdzie poruszasz się po menu dodaj warunek z góry. Wygląda na to że masz wielki bałagan w kodzie, jeżeli do jutra sobie z tym nie poradzisz to napiszę Ci dobry przykład.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no spoko, zalatwilem to, ze jak nacisne enter to juz nie moge poruszac sie po menu, dzięki.

 

razem z alarmem mam instance_create - obiekt ktory tworze za pomoca tej funkcji to drugie menu. z tego drugiego menu mozna wyjsc za pomocą przycisku ESC. rzecz w tym, ze jak wychodze, to pierwsze menu dalej nie dziala(oczywiste). jak to zrobic, zeby pierwsze menu znowu zaczelo dzialac po wylaczeniu tego drugiego?

 

EDIT: dobra, niewazne, oswiecilo mnie ze jest cos takiego jak globalne zmienne. dzieki threef za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×