Skocz do zawartości
Caporegime

Jakieś takie dziwne poruszanie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Wymyśliłem sobie taki sposób poruszania, że po kliknięciu na mapie tworzy się obj_chodzenie, czyli znacznik do którego ma dojść bohater. Myk polega na tym, że najpierw ma dojść do obj_chodzenie.x, a jak x bohatera i znacznika się będą zgadzały to iść do obj_chodzenie.y i tutaj się zaczyna problem. Po dojściu do obj_chodzenie.x bohater dostaje apopleksji, trzęsie się na prawo i lewo i ani myśli iść dalej. Kod wygląda tak:

Step bohatera

GML
if instance_exists(obj_chodzenie){

move_towards_point(obj_chodzenie.x,y,4)

 

if obj_tarim.x=obj_chodzenie.x{

move_towards_point(x,obchodzenie.y,4)

}

}

 

Global left pressed - tworzenie znacznika na mouse_x i mouse_y, dałem na klockach z pośpiechu

 

Kolizja znacznika z bohaterem:

GML
instance_destroy()

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
if point_distance(obj_tarim.x,obj_tarim.y, obj_chodzenie.x, obj_chodzenie.y) < 2

{

move_towards_point(x,obchodzenie.y,4)

}

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GML
if(abs(obj_tarim.x-obj_chodzenie.x)>4))

{

move_towards_point(obj_chodzenie.x,y,4);

}

else

{

move_towards_point(x,obj_chodzenie.y,4);

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×