Skocz do zawartości

Edytor leveli w oddzielnym pliku


Rekomendowane odpowiedzi

Przykład został wykonany na życzenie Roki'ego.

 

Administratorzy: Jeśli chcecie możecie wrzucić na stronę :)

 

https://gmclan.org/up348_4_edytor_przyklad.html

 

Przykład pokazuje jak zrobić prosty edytor leveli będący oddzielnym plikiem niż gra właściwa (nie wiem po ką czaszkę, Roki tak chciał)

Przykład wykorzystuje pliki ini do zapisu.

 

Wszystko ładnie opisałem mam nadzieję :)

 

Szukajcie błędów. Wydaje mi się, że wszystkie wyeliminowałem, ale mogę się mylić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykład edytora. :P

Ogólnie ma pokazać zapisywanie i wczytywanie w jak najprostszej postaci, aby było łatwe do zrozumienia i każdy mógł przerobić do swoich potrzeb.

 

Przykład suwaka ktoś kiedy zrobił.

 

Nie można wrzucać do przykładu wszelkich bajerów bo to stanie się niezrozumiałe dla noobów.

Przykład musi pokazywać jedną konkretną rzecz ale porządnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, a ja już mam problem :/

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Key Press Event for Key

for object o_llevel:

 

Error in code at line 18:

instance_create(b,c,obj[a]);

 

at position 26: Unknown variable obj or array index out of bounds

 

 

Błąd mi wywala przy ładowaniu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradziłem sobie :D

Zamieniłem obj[a], w instance_create na samo a :P

 

@UP:Backgroundy to można wybierać, po stworzeniu, pyta cię jaki chcesz bg , a ty wybierasz, a te titleset to nie wiem...

 

Ja piernicze...

To nie jest po to byś bezmyślnie kopiował kod, a jak coś nie działa to kombinował z jakimiś kretyńskimi kombinacjami!

To jest po to byś to zrozumiał i się tego nauczył!

Nie możesz tego zamienić na samo a. Teraz ci działa ale jak dodasz nowe obiekty to ci będzie wstawiał nie te co chcesz.

Teraz ci zadziałało bo fartem obiekt ma takie samo id jak index w tablicy obj[]

 

Nie po to robiłem ten przykład żebyś bezmyślnie kopiował. Postaraj się go zrozumieć! :/

Przeczytałeś w ogóle ten plik "CZYTAJ TO!!!" i komentarze w kodzie? Wątpię :/

 

A błąd ci wywaliło pewnie dlatego, że nie uzupełniłeś tablicy obj[] swoimi obiektami... -_-

 

 

EDIT:

Luknąłem w ten twój edytor co masz w uploaderze.

Widząc błędy jakie wywala jestem już na 100% pewny że nie przejrzałeś wcale tego kodu... -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy wywala?

Nie kopiowałem bezmyślnie, czytałem CZYTAJ TO, tam było napisane że nie sądziłeś że ktoś to przeczyta i czytałem komentarze do kodów no ale bez jaj:

//Jak tego nie rozumiesz to idź się napij kakao

A tablice sam uzupełniłem swoimi objektami!

 

@EDIT: No mam jeden błąd, po wczytaniu jest gra zatrzymana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możesz mi powiedzieć jakim cudem twoja przeróbka wywala mi że nie ma obiektu "edytor" przy usuwaniu obiektów? :/

Nazwałeś go sobie inaczej a w kodzie nie zmieniłeś.

Kurde miałeś tam wszystko gotowe. Jedyne co wystarczyło zrobić to uzupełnić tablice.

 

Wyślij mi swój plik to zaraz znajdę co tam za błędy porobiłeś.

 

//Jak tego nie rozumiesz to idź się napij kakao

No chyba nie wymagasz ode mnie bym ci komentował do czego służy for?

A że jego działanie każdy nawet największy noob znać powinien to w komentarzu strzeliłem taki joke :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...