Skocz do zawartości

Likwidowanie markerów nad postaciami


Olo_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moją ulubioną grą jest Gta Sa. Nie wiem czy wiecie ale istnieje możliwość pisania misji do tej gry przy pomocy programu o nazwie Sanny Builder. Język programowania jaki jest wykozystywany do tego to jak się nie mylę to C++. No więc misja ta polega na tym że jest sobie trzech gości(botów) poustawianych w różnych miejscach blisko siebie na mapie, a nad każdą z tych trzech postaci widniej taki marker jak na obrazku po niżej:

 

e9315812d7d76e8dm.jpg

 

Główny bohater ten na przodzie dostaje od swojego szefa żeby ich załatwić (taką misie piszę). No i on ich tak załatwia po kolei. No i gdy taki ich załatwia po kolei te markery po winny znikać. Np. jeżeli zginie jako pierwszy bot "a1" to znika z nad jego głowy marker i dalej jeżeli zginie bot "a2" to też znika marker no i tak samo dzieje się z trzecim botem i jego markerem. Jednak tak nie zawsze jest bo gdy zginie jako pierwszy bot "a2" to nie znika ten marker. Dopiero jak załatwię tego bota "a2" to marker znika i ten z bota a2 i a1, a nie powinno się tak dziać.

 

A powinno być tak że bez względu w jakiej kolejności aktor zginie to zawsze z nad jego głowy ten marker znika.

 

No i podam kod:

Za pomocą tego opkodu tworzy się te markery nad głowami

 

0187: $MARKER1 = create_marker_above_actor $OFIARA1

 

a to skrypt z którym mam problem nie wiem jak poustawiać żeby te marker znikały tak jak napisałem wyżej

 

:check1
wait 10
if
0118:   actor $OFIARA1 dead //sprawdza czy aktor zginoł
jf @check2
0164: disable_marker $MARKER1 //niszczy tego markera nad głową

:check2
wait 10
if
0118:   actor $OFIARA2 dead
jf @check3
0164: disable_marker $MARKER2

:check3
wait 10
if
0118:   actor $OFIARA3 dead
jf @check1
0164: disable_marker $MARKER3

 

Mam nadziej że dobry dział i że nie pomyliłem for :) i z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa tzw. mody cleo ;) a co do jezyka... to nie jest C++ ale chyba jakis tak jak jak GML malo znany. przynajmniej tam mi sie widzi ;)

a w cleo mozna robic nie tylko misje. jest mod w cleo "bomba nuklearna" :P

EDIT: wszystkie pytania dot. cleo kieruj do Mati8ska z forum gtasite.pl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest C++

Dobrze wiedzieć

 

ale chyba jakis tak jak jak GML malo znany

to potrafi ktoś powiedzieć dokładnie co to za język jest

 

a w cleo mozna robic nie tylko misje

za bardzo w tym nie lubię tworzyć modów jest to dodatek trochę zbugowany. Poza tym to jest głównie wykorzystywane do tego żeby pisząc misje nie trza było zaczynać gry od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...