Skocz do zawartości
Dawidds

BlitzBasic / Blitz3D / BlitzMAX

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości ściągnąłem demo. Wydaje się ciekawie....

 

Ale zbyt popularne to to nie jest. Ciężko znaleźć coś fajnego na internecie.... a instynkt nie mówi mi zbyt wiele dobrego na temat tego..... programu czy języka? :P

 

Może coś wiecie na ten temat :P

 

PS: Jakby ktoś nie wiedział, o co mi chodzi - o możliwości tego czegoś. I tak nigdy się za to nie wezmę :P Ale tak z ciekawości...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprowadza sie do helpa.Kiedy pisaem w EB (troche podobna skladnie) to wszystkiego z helpa sie dowiedzialem.

 

BTW:

Czyli jak mowia: Angielski do drugi jezyk ojczysty dla programisty :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Blitz*** oparty jest na DX7 i na tym można zakończyć dyskusję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Help + Code Archives (oficjalna strona). To wszystko.

Duże możliwości ma, jeżeli sie umie i zna się angielski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Polecam blitz3d sobie zobacz temat "Moje eco, screeny itp" Zrobione w blitz 3d. Napisz do mnie na gg to bede mógł cię uczyc. Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cos tam pykalem w nim. Nawet ostatnio, kiedy to bardziej wkrecilem sie w programowanie :)

Przegladnalem rozne fora i zobaczylem tam wlasnie wypowiedz (podobna do Ranmusa), ze Blitz wykorzystuje jedynie DX7. Pewnie na tym etapie by mi wystarczylo, ale wolalem zajac sie od razu C++. Biblioteka Allegro, no i juz cos wychodzi ;) Tak wiec ucze sie...

Myslalem tez nad C#, ale no narazie zostane przy C++.

Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bawiłem się w c++ allegro, ale tak mało rozwiązań że szok. Przeszedłem na bltiz basic 3d x)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze rozwiązanie to odstawić Blitze, bo one są już przestarzałe i wziąć DarkBasic lub DarkBascic Professional. Ewentualnie PlayBasic do gier 2D. A jak chce się pierwszorzędny kombajn do tworzenia gier, to tylko i wyłącznie zostaje FPS Creator X10 - najlepsze co jest na tym rynku. Co prawda, odpalisz tylko pod Vistą program i gry stworzone w nim, a one będą miały bardzo wysokie wymagania, ale kto na to patrzy ;D . A do prostych, domowych zastosowań to w zupełności Ci wystarczy DarkBasic/DarkBasic Professional/Play Basic, z czego ja bym bardziej optował za tym drugim ;p . Możesz też popróbować coś napisać z użyciem DarkGDK, bardzo łatwej w użyciu biblioteki do programowania gier w C++ :) . Sam zamierzam się za nią zabrać :P .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

PlayBasic rozbudowany to nie jest, a DarkBasic Pro tani, więc lepiej od razu brać się za niego. Drugą sensowną opcją, ale bardziej kosztowną jest PureBasic (szybki, natywny kompilator) + biblioteka PureGDK (implementacja silnika DarkBasica dla PureBasic, ale wymagająca w czasie tworzenia obecności tego pierwszego - bo korzysta z licencjonowanych bibliotek).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Yo, tak się natknąłem na ten topic, i pomyślałem że dorzuce swoje 3 grosze mimo że od dawna do was nie zawitałem.

 

BlitzMax to moim skromnym zdaniem dobry wybór. Język prosty, nieprzesadnie skomplikowany jak np. C++, choć dla niektórych (np. dla mnie) to po części wada. Sam w nim siędzę od przeszło roku, kosztem Game Makera, który jest dla mnie zbyt wolny. Blitzmax jest szybki, choć nie tak szybki jak wyżej wspomniany PureBasic, który w niektórych operacjach jest do 4 razy szybszy od BM, ale w innych troche wolniejszy. Tak czy inaczej jest szybszy od Game Makera i to o sporo.

BM jest nastawiony na użytkowanie OpenGL'a, co znaczy że gry będą działać na każdym OS'ie. BM bazuje na C++, i można pisać Mod'y do niego właśnie w tym języku, przez co jego funkcjonalność gwałtownie wzrasta.

 

A więc, dopóki nie planujesz robić rozbudowanych gier w 3D, tudzież mega wymagajacych gier 2D (jak naprzykład gra SispriGauntlet, gdzie bywa że na ekranie ma się kilkaset przeciwników i pare razy tyle bulletów) BlitzMax jest bardzo dobrym wyborem.

 

Co zaś tyczy się wad, bo jak narazie o samych zaletach mówiłem, Help file jest skrajnie lakoniczny, a na necie niewiele jest miejsc gdzie można się spytać o pomoc. Jedyne popularne forum BM'a to oficjalne forum na oficjalnej stronie tegoż produktu, niestety by móc się tam zarejestrować trzeba posiadać licencję na którykolwiek produkt Blitz.

Język jest nieskomplikowany, nie znajdziemy takich rzeczy jak Public czy Private (nie licząc modułów), co jest niestety wadą. Nie ma wbudowanej obsługi rozbudowywania składni (Jak to się da zrobić w C++), ale możliwe że da się to zrobić przy pomocy modułów (W każdym razie szukam tego w tej chwili).

 

I to by było na tyle mojego paplania. Polecam BlitzMaxa, jako świetny język wiszący między prawdziwymi językami do programowania, a językami w programach do robienia gier (czyli by nie już wychodzić z obranych przezemnie granic -> C++ a GML) :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A jak chce się pierwszorzędny kombajn do tworzenia gier, to tylko i wyłącznie zostaje FPS Creator X10 - najlepsze co jest na tym rynku. Co prawda, odpalisz tylko pod Vistą program i gry stworzone w nim, a one będą miały bardzo wysokie wymagania, ale kto na to patrzy ;D .

 

Tak. Zwłaszcza nikt nie patrzy na to, że gry wyglądające jak sprzed 4-8 lat działają jak Crysisy na średniej klasy kompach. FPSC X9 dał mi takie niezapomniane wrażenia, a X10 z powodu braku dobrej karty graficznej nie mogę odpalić. Pozostaje mi czekać na podobno lepszą wersję z obsługą i dziewiątki, i dziesiątki. Po za tym to najzwyklejsze zintegrowanie edytora NWN do fps'ów. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

fajny i baardzo prosty, ale jeśli będziemy chcieli wyrenderować w grze dużą powierzchnię

i w dodatku z wieloma detalami/obiektami , to blitz jest za wolny. To jest jego jedyna wada.

Wolny i ma mniej możliwości niż normalne języki programowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zaszła by potrzeba tworzenia większego projektu a nie chce się rezygnować z tak wygodnego narzędzia do robienia prostszych gier jak Blitz3D, to proponował bym wybrać BlitzMax w połączeniu z którąś z bibliotek 3D np. IrrLicht, Dreamotion3D czy Leadwerks. Możliwości prostota i szybkość tworzenia w BlitzMax stawiają go dzisiaj znacznie wyżej niż większość dialektów basic'a. Programuję w nim już kilka lat i przekonałem się nie raz że każda złotówka (80$) zainwestowana w BlitzMax nie poszła na marne.

 

A po więcej informacji zapraszam na icc.webd.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×