Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem pisać przedwczoraj, demko skończyłem dzisiaj rano...

 

Otóż spod moich palców wyszedł malutki rtsik. Udział w nim biorą czerwoni "jednokomórkowcy", którzy rozmnażają się poprzez podział. Praktycznie 80% swojego nieograniczonego żywota spędzają na JEDZENIU - stąd będą się zapewne nazywać Gastrofaziątka (palacze zielonego wiedzą co mam na myśli :]). A cóż jedzą? Hm, coś w rodzaju... glonów... lub inkszych zielonych kropek wyrastających na brązowych "pastwiskach". Mieszkają w domkach z czerwonym dachem. W grze chodzi o to, by na planszy "zamieszkało" ich ponad sto, oraz by mieć przynajmniej 1000$ zysku.

 

Grę zaczynamy z:

-jednym domkiem (każdy domek powiększa maksymalną liczbę Gastrusiów o cztery; kosztuje 100)

-jednym pastwiskiem (każde pastwisko co 30 sekund produkuje 40 glonów; pastwisko kosztuje 200)

-jednym Gastrofaziątkiem (zaczyna z 50-ma punktami energii; co sekundę traci on 3 punkty energii, które musi uzupełnić poprzez jedzenie. Zaczyna mieć "gastrofazę" gdy energia spadnie poniżej 30-stu, a kończy, gdy się naje do syta [czyli do 100 pktów energii])

-czterdziestoma glonami (każdy glon odnawia 10 pktów energii Gastrusia. Glony rosną jak już powiedziałem na pastwiskach)

 

Kiedy nowy Gastruś przychodzi na świat, do budżetu planszy wnosi 50. Kiedy umiera, budżet planszy TRACI 50 (koszty pogrzebu i tak dalej :>). Żeby było za co kupować, każdy mieszkaniec co 30 sekund wpłaca 2 do budżetu.

 

Klawiszologia? Dosyć prosta. Budujemy za pomocą lewego klawisza myszki, sprzedajemy również w ten sposób. Aby wybudować dom, naciskamy klawisz 1, i ruszamy myszką aż do momentu, w którym lokalizacja domu nam będzie odpowiadać. Wtedy wystarczy kliknięcie myszką - i puuuuuffff! Tak powstał czokapik. Z pastwiskiem jest podobnie - jednakże by wybrać jego budowę, naciskasz dwójkę. By sprzedać obiekty za POŁOWĘ CENY, wybieramy kasowarkę klawiszem zero i postępujemy tak samo jak w przypadku budowy.

 

Kilka utrudnień:

 

- Jeżeli Gastruś jest głodny, a na planszy nie ma ani jednego glonu, "emigruje" w prawy bok planszy. Co oznacza ŚMIERĆ.

 

- Jeżeli Gastruś umiera zaraz po podziale komórki, oznacza to, iż jest za mało mieszkań. Wybuduj więc nowe, albo będziesz miał go na sumieniu.

 

- Gdy mieszkaniec planszy dzieli się na dwie komórki pochodne, każda z tych komórek będzie miała POŁOWĘ energii komórki-matki.

 

- Gdy kasujesz domek, a zakwaterowanie (accommodation) jest PEŁNE (stosunek mieszkańców do maksymalnej możliwej ich ilości wynosi 1), umiera tyle najbliżej stojących tego domku Gastrofazusiów, by stosunek ten po zmniejszeniu maksymalnej ilości mieszkańców DALEJ wynosił jeden. Przykład? Masz cztery domki i szesnastu mieszkańców. Kasujesz jeden domek. Umierają cztery gastrofaziątka... ALE! Jeżeli masz 4 domki i dwóch mieszkańców, sprzedajesz domek, to nic się nie dzieje.

 

Kilka ułatwień:

 

- Nie ma ujemnej ilości kasy - zawsze wynosi 0 lub jest wyższa.

 

- W zasadzie to jedyne ułatwienie :P

 

Uuuufff... trochę się nagadałem, ale przyznacie że zasady są z deczka skomplikowane. Wolałbym też, by liczba ściągnięć tego pliku równała się liczbie postów, w których napiszecie co by zmienić, co dodać, co odjąć, jaką wartość zmienić. A skoro to beta-testing, w załączniku znajduje się plik GMD. Gra została (i będzie!) napisana w GM 5.3a. Yeah. Proszę jak zwykle o sugestie....

 

http://phariseus.republika.pl/rts.rar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm poczekaj wyślę jeszcze raz... może to twój Gm... spróbuj otworzyć w 5.3a... link pozostaje taki sam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No bo musisz zmienićnazwe z GMD na Gm6 a ja teraz sobie w to gram :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Krzyhu - danke, podziałało :)

 

A co do gry - brawo! :) Wciąąąga... Teraz tylko przerwałem, aby napisać krótką recke :] Narazie trochę ubogo, ale to demko więc nie ma się czego czepiać. Na początku troche chaotyczna, ale po chwili wszystko się rozumie itp. Warto skończyć giere, bo z tego może być coś :D Demko oceniam na... 4/6. Głównie za grywalność i "wciągalność" :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pietrus ....... sie wie !!

Nio a gra jest spoxik :thumbsup: Troche mnie wciągneła . Miałem 104/104 ludków czy tam tych jakiś gatłożanków(czy jakoś tak)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Coolasta giera, jak i wszystkie Twoje produkcje :) Tylko czy wydasz pełną wersję ? Szkoda że nie wydałeś pełnej wersji Sticky Boy Adventures bo demo było świetne :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jak zwylke pozytywne recenzje :)

 

Zaskakuje mnie grywalność - myślałem że to zionie nudą na kilometr! Ale to moze dlatego, że się nagrałem w to podczas testów tysiące razy...

 

Dobra, nie ukrywam. Przydałaby mi się co do tej gry pomoc dobrego programisty. Zgłoszenia w tym temacie. (EDIT: Albo na GG 1973128)

 

A co do tego że nie kończę większości gierek? Hmmm... po prostu mam bardzo słaby zapał. Gdyby mi ktoś przy tym pomógł, dodał otuchy, to wtedy gierkę ukończę. A więc proszę o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajna gra. Nie jest jednak jeszcze zbytnio rzobudowana. Ze zniecierpliwieniem czekam na pełną wersję. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Spoko :] Gierka super. Jednak niewygodne jest budowanie no i troche przeszkadzają te czerwone kropki ;) 5/6 :] Ogólnie za grywalność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodałem opcję deszczu - klęski żywiołowej, która występuje co jakiś czas. Kropla deszczu zabija Gastrusiów, ale dzięki deszczowi glony rosną szybciej. Gdy pojawia się ulewa, ludki czym prędzej uciekają do domków - w każdym domku mogą się pomieścić cztery. Deszcz trwa 30 sekund.

 

Piszcie koniecznie, co dodać, co ująć.... dopóki mi się chce robić :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hehe, bardzo fajne. Czekam na pełną wersję. Może wreszcie będzie dzień, kiedy to Wspaniała Strategia nie będzie najlepszą polską grą tego rodzaju, co mnie dość denerwuje <_< .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj :> Poza tym, na KAŻDEGO, kto napisze w tym temacie post, a w tym poście NIE BĘDZIE żadnej sugestii odnośnie tego co należy zmienić w grze, co do niej dodać, co z niej wywalić, czego dać więcej, czego dać mniej, rzucę klątwę ginekomastii!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Proponuje możliwość zakupu domków które pomieszczą więcej tych ludków :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Proponuje powiększyć planszę :P I zrobić jakieś przewijanie myszką :]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Będzie multiplayer? ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Multiplayer?! Jeszcze czego! Co do wielkości planszy - spoko, dam po prostu większą rozdzielczość. Domki, które pomieszczą więcej? Hmmm... nie. To by BARDZO utrudniło mi pewną rzecz, mianowicie to, że ludki podczas deszczu biegną do najbliższego domku, coby nie zdechnąć. Aha, Woock, miała być sugestia :] Zobacz czy twoja klatka piersiowa nie jest obrzmiała i bolesna w dotyku :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I tutaj popełnić możesz błąd z większą rozdzielczością. Pamiętaj że są jeszcze karty graficzne które nie obsługują rozdzielczości 1024x768 (chyba dobrze napisałem) lub większych ;) Lepiej już dodaj przewijanie albo wogóle nie zmieniaj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O nie! Tylko nie 1024x768! Mam monitorek tylko 15 cali, więc niechce go wykorzystywać do takiej rozdziałki. Oczy się zresztą bardziej męczą (gdybym miał LCD 17 cali... Ehh...) :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z 1024x768 na 15" monitorze jest tak jak na 17" monitorze z roździelczością 1280x1024 czy jak to tam szło :D . Wiem, bo próbowałem na niej Hurkela odczytać i zamiast fajnych emotikon widziałem tylko kropki. Do gier amatorskich najlepsze roździelczości to 640x480 lub 800x600, chyba że się wzorujesz na twórcach Croca, to możesz dać 320x240 xD .

Jednak z 800x600 jest taki kłopot, że na siatce 16x16, trochę na dole zostaje poza siatką, tak żeby było równo i to jest największa wada tej roździelczości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×