Skocz do zawartości

dzelo3

Użytkownicy
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dzelo3

  • Urodziny 30.11.1996

Informacje

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak

O mnie

  • Skąd
    Trójmiasto
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Hobby
    PHP, C, CPP, GML, Grafika

Osiągnięcia dzelo3

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. przecież pisałem ze uzywalem in_array ... -.- szukalem tego w manualu, ale nie moglem znalezc konkretnie tego czego potrzebuje ;/ dzięki, ost edit mi pomógł ;)
  2. Witam, ciężko napisać co chcę osiągnąć, więc pokaże to na przykładzie : mam dwie tablice: $users[0]="gosc"; $users[1]="user"; $users[2]="admin"; $pass[0]="ehyefg"; $pass[1]="rstjhr"; $pass[2]="adssgg"; i teraz otrzymuję dwie zmienne: $login oraz $haslo i najpierw chcę sprawdzić czy dany $login znajduje się w $users a potem czy $haslo pasuje do odpowiadającego pola w $pass według pozycji w tabeli. np. $login jeżeli będzie miał wartość "admin", to ma jeszcze sprawdzić czy $pass ma wartość "adssgg". chyba wszyscy zrozumieją o co chodzi, to ma być prosty skrypt logowania bez bazy mysql... próbowałem fukcji in_array ale nie wiem jak wyciągnąć z tabeli numer po podaniu wartości ;/
  3. tylko że jak napisałem... tekst będzie ruchomy... także może to być za wolne... ?
  4. potrzebuję umieścić w grze ruchomy napis, który będzie widoczny tylko na tle spritu, ma być niewidoczny, podczas gdy znajduje się na tle... Nie chodzi mi tutaj o porównanie pozycji tekstu i sprita... tylko dokładne wyświetlanie np. połowy litery, która znajduje się na spricie (sprite jest prostokątny) i mały przykładzik : Pomożecie ?
  5. dzięki przyda się to ;) stworzyłem dzięki wam narazie coś takiego : http://www24.zippyshare.com/v/33862660/file.html to będzie kiedyś moja alternatywa explorera na starsze systemy niż win8 :P
  6. powodzenia : https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=56 ;)
  7. a jakiś prosty wzór do GM na konwertowanie z decimal na hexadecimal ?
  8. dzięki wielkie za pomoc, teraz mogę dokończyć mój program do sterowania reflektorami w rytm muzyki ^^ może wrzucę do gotowych gier i aplikacji jak skończę ;]
  9. ok czyli wszystkie w heksadecymalnym to 1,2,4,8,10,20,40,80 ? :)
  10. ok działa, jestem wniebowzięty :D teraz tylko czemu to ma być $10 ? i jaki styk jaką będzie miał wartość ? myślałem że to będzie 1,2,4,8,16,32,64,128... a tutaj nagle 10. czy może to jest w systemie binarnym ?
  11. wychodzi na to że jest to 378, gdyż w przykładzie napisanym w delphi z kolei do zlportio.sys tak jest i działa... ale mi to za cholere nie chce wyjść, próbuje jako word, jako bit, i nic nie reaguje... tu jest kod z delphi na 90% działający z tym , że do innego sterownika: interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, Zlportio, StdCtrls, ExtCtrls; type TForm1 = class(TForm) Label1: TLabel; Timer1: TTimer; Label2: TLabel; procedure FormCreate(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form1: TForm1; const LPTdata=$378; implementation {$R *.dfm} procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); begin if ZLIOStarted then Label1.Caption := 'Sterownik załadowany poprawnie.' else Label1.Caption := 'Nie można załadować sterownika.'; portwriteb(LPTdata,$10); // wpisanie wartosci 00010000 (bin) end; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); var b:byte; begin b:=portreadb(LPTdata); // czytamy bieżącą wartość b:=b shl 1; // przesuwamy w lewo o jeden if b=0 then b:=$10; // warunek przekroczenia zakresu portwriteb(LPTdata,b); // wpisujemy nową wartość Label2.Caption:=IntToStr(b); // kontrolnie wypisujemy liczbę end; end. napisałbyś coś z tego, gotowe do odpalenia i działające ? ;/ wtedy już dam sobie rade i zostawie cię w spokoju ;P
  12. ok czyli 'driver' dziala tak ?... a jaki adres mam podać w takim razie ? sprawdzac wszystkie po kolei z tego zakresu zapisane w hex tak ?
  13. mam windows XP sp3 dll ładuje się poprawnie, jednak funkcja io_is_driver_installed() wywala -1 czyli chyba coś jest nie tak... nie jestem też pewien czy dobrze adresuje port... przy jakichś demkach pisanych w delphi wyszło na to że moje gniazdo to LPT1 (378-37F) więc zapisuje np. io_set_port_bit('378-37F',8) ale nie działa(raczej) przynajmniej jak bróbowałem wszystkie czyścić i wszystkie ustawiać... mam do gniazda podpięte 4 diody które przy demkach z delphi działały ale z gm nie chcą działać... załączam plik gmk w którym uruchamiam wszystko. dziwnie to działa... jak wyczyszcze i ustawie, to bity 32 i 128 mają wartość -1 a reszta nic... https://gmclan.org/up6064_4_io_dll_gmk.html
  14. emm... zaimportowałem skrypt do gm8.0 ... na start wyskakuje błąd : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object object0: Error defining an external function. wtedy ignoruje to 16 razy (tyle ile dll ma funkcji) po czym wyskakuje message 'blad' czyli nie chce sie wczytac dll... co jest źle ?
  15. witam, mam duży problem, a mało czasu... potrzebuję wysterować 4 złącza na gnieździe LPT znalazłem kilka materiałów w internecie, jednak jestem zbyt zielony aby je wykorzystać... najlepiej prosiłbym o gotowe rozwiązanie... ;/ w grę wchodzi tylko GameMaker... wiem, że o wiele prosze, ale mam naprawdę mało czasu na wykonanie tego... znalezione materiały : http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=360653 http://gmc.yoyogames.com/?showtopic=165308 - od Tymona linki do bibliotek : IO - http://www.geekhideout.com/iodll.shtml Inpout32 - http://logix4u.net/component/content/artic...dows-982000ntxp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...