Skocz do zawartości

krzemo

Użytkownicy
  • Zawartość

    52
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O krzemo

  • Tytuł
    Smart Newbie

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Tlen
    krzemo5

Profile Fields

  • Płeć
    Male
  1. GM:S - FAQ

    ...w sumie ja mam pytanie ogólne więc umieszczę je tutaj: czy po wykupieniu GMS pro znika slajd powitalny, że dana gra została stworzona przez GMS?
  2. program do tworzenia muzyki

    o kurczę... a to jest ciekawe... mój pomysł z midi ma tę zaletę, że pliki mało ważą no i chyba nie da się dociec którego programu się używało. Midi to midi. Hmmm... chyba zaryzykuję z mp3. Przecież pomimo moich chęci pewnie i tak nic z komercyjnego użytku mojej gry nie będzie :)
  3. program do tworzenia muzyki

    czyli jeśli chce się zająć własnym projektem na poważnie to trzeba bulić... w sumie spodziewalem się tego dziękuję za odpowiedzi
  4. program do tworzenia muzyki

    widzę, że moja metafora o kapitanie statku z drewnianą nogą jest nieczytelna więc może spróbujmy inaczej: ja bardzo lubię FL, to właśnie w nim stworzyłem m.in. moje midi w moich grach (no i masę muzyki jako takiej). Problem jest tego rodzaju, że marzy mi się tym razem stworzyć komercyjne dzieło a oryginał FL jest drogi. FL Studio + ALL Plugins Bundle kosztuje 685 euro ;) w skali dużego studia do gier jest to suma śmiesznie mała, jednak z pozycji amatora już dość duża. stąd właśnie ten temat - o potencjalnych zamiennikach. Ostatecznie ściągnę FL demo, zapiszę projekt jako midi i za każdym razem będę importował to midi i przywracał pluginy -_-
  5. Witam, trochę zdziwiłem się, że nikt nie rzucił takiego tematu.. ..ewentualnie nie umieścił jego sedna w tytule (jak ja to zrobiłem). Jednak przeglądanie wszystkich tematów nazywających się "muzyka" trwałoby sto lat.. dobra do rzeczy: słuchajcie mili panowie, chciałbym porwać się na jakiś poważniejszy projekt (do tej pory zrobiłem kilka małych..) możliwe, że komercyjny a do tego potrzebuję dobrego programu do tworzenia muzyki. Do tej pory robiłem midy we fruity loops ale chciałbym teraz stworzyć coś na poziomie. Stąd moje pytanie: jaki polecacie program do tworzenia muzyki? Mój FL się nie nadaje bo.. uhm.. powiedzmy że kapitan tego statku ma opaskę na oku, papugę na ramieniu i drewnianą nogę... Od razu chciałbym zaznaczyć, że (a jakże by) najlepszy byłby darmowy program który pozwala na komercyjne wykorzystanie dzieł stworzonych w takim programie. Może takie istnieją... ...a jeśli nie ma to może znacie jakiś w sklepie steam? ...a jak nie na steam to gdzieś indziej? na koniec wspomnę, że cenię sobie uniwersalność tego typu programów - raz imitujesz prawdziwe pianino a innym razem tworzysz kawałki w stylu 8-bit..
  6. ;p no dokładnie. Jeżeli cała gra jest "twoja" i tylko jakieś logo pojawia się na początku to to nie problem... hmm nie używałem tego... zacznę.. dobra, dzięki za info. Jestem pozytywnie zaskoczony :o ..słuchaj, to teraz mam pytanie "konsumenckie": czy zagrałbyś w grę w której kontrolowana przez ciebie postać strzela tylko przed siebie? Taką grę robię z kilku powodów: 1) w GM dla noobów niedostępna była dla mnie funkcja obracania spritem więc odpadał system nadawania kierunku lotu pocisku myszą 2) kiedy ręce są tylko na klawiaturze, można lepiej skupić się na dynamice gry - tzn strafeach przed pociskami i strzelaniu we wroga (i naturalnie, skoro możesz strzelać tylko w przód to wrogowie też byli tylko przed tobą) 3) takich gier gdzie celujesz myszą chyba jest sporo a tak to moja by się wyróżniała ;0
  7. :OOOO nieźle... NATYCHMIAST POBIERAM czy są jakieś haczyki? Np znak wodny w darmowej wersji? inna sprawa: funkcja flush brzmi bardzo interesująco, jednakże jedno mnie zastanawia: skoro na początku gra i tak ładuje na ram wszystkie grafiki to jest jakikolwiek sens je potem flushować? ...a da się flushować obiekty? Ja tworzę coś na kształt FPSów - tylko w 2D, także każdy poziom zawiera ogrom obiektów.... chociaż wielkiego bólu i tak nie ma, mam te swoje 5 poziomów i tragedii nie ma podczas ładowania... sporo się zmieniło w świecie GM... Dzięki za odpowiedź :)
  8. Witajcie! Dawno mnie tu nie było :) Tworzę już od pewnego czasu pokaźniejszą (relatywnie do tego co tworzyłem wcześniej xd) gierę i chciałbym podzielić ją na części, żeby wszystkie pliki nie ładowały się od razu tylko w momencie zaistnienia takiej potrzeby. Najlepiej jakby potrzebne pliki ładowały się co poziom (planuję ich 15). ładowanie wszystkiego na początku nie będzie raczej trwać zbyt długo, bowiem już teraz mam 5 poziomów i jakoś specjalnie długo loading nie trwa, jednakże chciałem zrobić poważniejszy remont gry, tzn przenieść ją ze świata 1024*768 na 1920*1080 i w związku z tym powiększyć wszystkie grafiki... ..i cóż... em... jak podzielić te pliki? a teraz druga sprawa która pośrednio łączy się z pierwszą: rozważałem kupno game maker pro ale wchodze na stronę yoyogames a tam w sklepie jest już tylko game maker studio... czy mam się przesiąść na niego? Czy game maker 8.1 stał się abandonware?
  9. jestem nobkiem więc głównie na klockach działam :D explozja: create: *set alarm 0 to 2 alarm 0: *Destroy the instance Collision Event with object torso: *global.zycie=global.zycie-25 Collision Event with object wrogii: *hpp=hpp-25 rakieta Collision Event with object wrogii: *create instance of object eksplozja *destroy the instance *hpp=hpp-50 Collision Event with object metal (teren): *create instance of object eksplozja *destroy the instance rakieta wroga Collision Event with object torso: *create instance of object eksplozja *destroy the instance *global.zycie=global.zycie-50 wszystko działa poza strzałem swoją rakietą w morde. Powinno zabrać 50, zabiera 25....
  10. witam wszystkich i wszystko inne mam bardzo dziwny problem... mam dwa bliźniacze obiekty, dwie rakiety. Jedna jest wroga, druga moja. Obie po dotknięciu usuwają się i tworzą obiekt wybuchu. I tak: gdy rakieta wroga wybucha, wybuch zadaje ile trzeba (50 dmg). Tak samo moja rakieta po wybuchu zadaje wrogowi 50 dmg. Ale za cholerę pojąć nie mogę czemu wybuch mnie zadaje 50... Wybuch działa prosto: tworzy się koło które po dwóch stepach znika. Jeśli kogoś w tym czasie dotknie, to zadaje 25 dmg. I nie mogę pojąć czemu wrogowi wybuch zadaje 2x25 dmg a mnie tylko 1x25... czy ktoś może spotkał się z tym problemem?
  11. Fruity Loops ?

    na takie posty nigdy nie jest za późno :D nie ogarniam programu co prawda, ale dzięki. Może go rozgryzę...
  12. huderowi za pomoc dziękuję :) co prawda Twój kod nie jest w pełni satysfakcjonujący ale i tak mi pomogłeś (Wcześniej). Życzysz sobie oznaczenia w mojej gierce? @gnysek
  13. Fruity Loops ?

    tak, tylko zapisywać jako pliki FL nie pozwala mogę przeczytać, ale wiadomo w jaki sposób pisane są regulaminy - długie i brzydko pachnące. Miałem nadzieję, że ktoś mnie oświeci. EDIT: chyba midi się zajmę i tyle... ale co to za przepaść między midi a mp3 :((
  14. ano właśnie, a ja operuję na 8.0 żeby znak wodny ominąć ;p (jadę na free wersji) ale dziękuję Ci chłopie za pomoc, nie pierwszy raz zresztą.
  15. Fruity Loops ?

    ;d no tak, ale FL jest komercyjne poza demem ofc ale nie znam właśnie jego praw a może jest jakiś temat tutaj w sprawie tworzenia własnej muzy do własnych gier?
×