Skocz do zawartości

Temporal

Użytkownicy
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Temporal

  • Tytuł
    Chicken

Ostatnie wizyty

127 wyświetleń profilu
  1. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Tylko wyjaśniłem o co autorowi chodziło, bo dyskusja zeszła na temat tłumaczeń nazw popularnych programów, a "problemem" było całkiem co innego. Temat trochę wyczerpany, to może pogadamy o ikonie programu?
  2. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Przeczytaj to co napisałem wcześniej. Nie chodzi znaczenie nazwy, a o jedno małe słowo, które wykorzystywane jest zawsze przy amatorskich programach.
  3. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Jako użytkownik Game makera miej to w pompie, kto co myśli o twoim narzędziu. Używasz odpowiedniego narzędzie do wykonania danej pracy. Ludzie mają różne preferencje i nie ważne w czym się tworzy. Jak słuchasz muzyki, to Cię nie obchodzi na jakiej marce instrumentów została nagrana, jakiego DAWa użyto itd. Gracz gra w grę i obchodzi go sama gra. Jeden patrzy na grafę, drugi na fabułę a dla kogoś innego liczy się tylko sam gameplay. Co do petycji, to według mnie bez sensu. YoYo widocznie zrobiło sobie jakieś rozeznanie w tym temacie i doszli do wniosku, że jednak zmiana nazwy przyniosłaby więcej szkód niż pożytku. Może taki jest cel by właśnie przyciągać tych dzieciaków, którzy boją się tknąć Unity, bo za skomplikowane itd. Biznes to biznes i firmy zawsze działają tak by wychodzić na tym najlepiej. Blender w grafice 3d też się kojarzy z darmowym prostym narzędziem dla biedaków, a ja kilka lat tematu przeszedłem z 3dsmaxa do Blendera i mam gdzieś opinie innych ludzi. Jeśli masz jasno postawione cele, to bierzesz odpowiednie narzędzie i z niego korzystasz, a komentarze innych ludzi ignorujesz. Jedni tworzą wojny w stylu C++ vs Java, Xbox vs Playstation, a reszta ma to gdzieś.
  4. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Argument z Fruity loopsem jest z dupy. Żeby to miało sens to musiałbyś porównać Game makera do Music makera. Większość programów ze słowem maker, to zabawki dla dzieciaków, w których nie da się nic porządnego zrobić i o to się rozchodzi. Fruity loops to taka sama nazwa jak Reaper, Pro tools, Reason itd. Widzę, że większość osób nie rozumie w czym cały problem. Nie chodzi o głupią nazwę per se, tylko o skojarzenia. Oczywiście nazwa ma akurat najmniejsze znaczenie jeśli chodzi o jakość produktu, ale rozumiem, o co chodziło autorowi.
  5. Jestem trochę nowy w tych sprawach i ciekawi mnie pewna sprawa. Wcześniej tworzyłem gry z użyciem produktów "Click Team'u" i tam cały kod tworzyło się w tzw. event editorze. Kod był zczytywany od góry do dołu. W GM pewnie jest tak samo, ale jak mam rozumieć czytanie kodu z różnych obiektów? Mam kod wewnątrz danego obiektu i on jest zczytywany od pierwszej linijki do ostatniej, ale w roomie mam wiele obiektów, a wątpię by kod był czytany równolegle. Czy kolejność wstawiania obiektów do rooma ma znaczenie?
  6. Problem z zadawaniem obrażeń

    gnysek, królu złoty, niech Ci bóg w dzieciach wynagrodzi :). Zamiast keyboard_check_pressed(vk_space) miałem keyboard_check(vk_space)
  7. Jako początkujący użytkownik game makera przerabiam sobie różne tutoriale i sprawdzam różne możliwości napisania danego kodu. Oglądałem ostatnio takie jeden tutorial i na jego podstawie napisałem kod, który jednak nie działa tak jak trzeba. Kod: hit = instance_place(x,y, obj_enemy) if(hit != noone){ instance_destroy(); hit.hp-=1; } To zdarzenie powoduje, że zamiast jednego punktu życia wrogowi zostaje odebrane dużo więcej, tak jakby obiekt nie został od razu niszczony podczas kontaktu z wrogiem, tylko trwał trochę dużej, zabierał cały czas życie i znikał później. Pewnie to jakaś błahostka, ale w tutorialu nic więcej się w kodzie nie pojawiało co mogłoby naprawić ten problem. Patrząc na debugera, to za każdym razem inna ilość życia jest zabierana. Przeciwnik ma ustawione hp = 5. Czasami jeden atak zabije wroga, a czasami zada 3 obrażenia.
  8. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Najechaliście na autora wątku, a koleś trochę racji ma. Oczywiście nie ma co się przejmować opiniami innych, bo nasz twór powinien sam się bronić i użyte narzędzie nie jest ważne. Sama nazwa "Game maker" jednak brzmi jak taka zabawka, która pozwoli każdemu stworzyć grę, nawet jak nie ma totalnego pojęcia o programowaniu. Game maker, rpg maker, music maker, fps maker, ten dodatek "maker" zawsze kojarzy się z programami dla dzieciaków a nie profesjoanlistów. Proste w użyciu, ale ograniczone w możliwościach. Mniej się przejmować, więcej czasu przeznaczyć na tworzenie i przestać zamartwiać się opiniami innych.
  9. Używam GM2.0 a ten z tego co wiem nie ma żadnych bucckupów :/ Szukałem jakiś informacji po googlu i wychodzi, że zostaje mi tylko ten cały source control. W unity i innych środowiskach też tak jest? Dla mnie to nie zrozumiałe by użytkownik nie mógł zdecydować o tym czy zapisuje dane zmiany czy nie. Jeśli dodam jakieś obiekty i przy wyjściu zaznaczę by olać zmiany to te obiekty nie pojawią się przy ponownym otwarciu projektu, ale już same zmiany w kodzie zapisują się na stałe.
  10. Widzę, że w GM projekty zapisują się automatycznie nawet jak tego nie chcę. Dla testu usunąłem jakieś linijki kodu, człowiek zamknął projekt, a teraz chciałbym wrócić do wersji, gdzie ten kod istniał. Da się to normalnie po ludzku zrobić? Trochę nie kumam tej idei by program za mnie decydował o zapisie.
  11. Game Maker2 steam version nie działa

    Właśnie później ściągnąłem z konta yoyo i ta wersja załadowała się normalnie. Już ze steamową wersją kombinować nie będę, zakupiłem akurat tam, bo mieli lepszą cenę.
  12. Zakupiłem Game Makera 2 desktop na steamie. Zainstalowałem, klikam uruchom pojawia się okno do logowania bądź założenia konta. Miałem wcześniej konto na yoyogames bo ściągałem triala. Wpisałem te same dane i wyskoczył jakiś tam błąd. Za 3 razem zatrybiło i program się ładuje jest splash screen itd. W pewnym momencie po prostu okno się zamyka i tyle. Odinstalowałem i zainstalowałem aplikację jeszcze raz, ale to nic nie daje. Ktoś miał takie problemy? Mam widowsa 7 ultimate. W przypadku triala też miałem problem, bo program po instalacji nie chciał się ładować. Odinstalowałem usunąłem klucz z rejestru i po kolejnej instalacji się udało. Skoro trial jednak chodził, to tym bardziej pełna wersja powinna chodzić, chyba że to wina steamowej wersji?
×