Skocz do zawartości

Grabus

Użytkownicy
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

Osiągnięcia Grabus

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Jak widać ;] Ale już rozwiązałem problem. Dzięki za pomoc. :thumbsup:
  2. To co zrobiłeś jako przykład to już miałem przed stworzeniem tematu. No właśnie w tym problem. Nie wiem jak zrobić by obiekt XYZ gdy styka się z ABC rozpoznawał czy jest przenoszony ABC. Próbowałem też z other ale nie dawało pozytywnego rezultatu bo XYZ podczas gry styka się też z innymi objetkami oprócz ABC. Chodzi mi zeby było tak jak tutaj tylko jak przenosze ABC na XYZ i zostawie tam i zaczne podnosić drugi ABC to XYZ znajdujące się pod pierwszym znów zaczynają się "świecić".
  3. Zamienienie sprite nic nie da bo ma być przemieszczany ABC a kolor zmieniać XYZ. Jak zamienie w tym przykładzie sprite to przemieszczał bedzie sie ABC i kolory tez bedzie zmieniał ABC.
  4. To objekt ABC ma być przenoszony (ten większy). E: A o polskich znakach to dla mnie oczywiste. Nazwa zmiennej w kodzie podanym prze ze mnie powyżej miała tylko mówić o co mi chodzi.
  5. Nie. Korzystam imege_single sprite_XYZ ma 2 subimages Chodzi mi by dzialalo tak: GML if (mój_efekt==true) {image_single=0;} //biały if (mój_efekt==false) {image_single=1;}//czarny
  6. Ten sposób zawiedzie. Właśnie na początku tak zrobiłem, ale wystąpi to co opisałem na początku. Obiekty XYZ, na ktorych leży nieprzenoszony ABC też zmienią kolor. Ten kod umieścić w Step XYZ? Bo jeśli tak to ten sam efekt co pare linijek wyżej...
  7. No wiem że tak trzeba zrobić ale nie wiem jak. Korzystanie z other też mi nie przyniosło efektów.
  8. Niezabardzo bo kolor obiektu XYZ ma się zmieniać tylko gdy jest kolizja z przenoszonym ABC. Jest kilka obiektów XYZ a zmienic kolor ma tylko ten który koliduje z przenoszonym ABC. A jak użyje zmiennej globalnej to wszystkie będą zmieniały kolor.
  9. Potrzebny mi taki efekt: Załóżmy, że mam objekt ABC. Ma on rozmiary 100x100. Mam też objekty XYZ, załóżmy o wymiarach 10x10. Obiekty XYZ są poukładane jak w tabeli (myślę że dobrze wytłumaczyłem). Chcem by podczas kolizji z obiektu ABC (gdy jest przenoszony myszką) z objektem XYZ objekt XYZ zmieniał kolor. Napisałem kod który to wykonywał, ale kiedy objekt ABC "zostawiłem" na obiektach XYZ i brałem myszką drugi objekt ABC to obiekty XYZ, które znajdowały się pod pierwszym ABC też zmieniały kolor. Jak tego uniknąc? Dzięki z góry za pomoc.
  10. No i prawy gracz jest silniejszy. Grałem z bratem i zawsze wygrywał prawy zawodnik niezależnie kto nim grał. Gra szybko się nudzi bo wiadomo kto wygra. Grafa całkiem całkiem, ode mnie 3/5.
  11. A żaba ginie kiedy styka się z wodą? Bo jeśli tak to daj solid kładki na true żeby nie "spadała"do wody.
  12. GML losowa=round(random(2)); switch(losowa) { case 0: sound_play(sound0); break; case 1: sound_play(sound1); break; case 2: sound_play(sound2); break; } Uruchamiaj ten kod co jakiś czas (zeby muzyczki się nie nakładały czy jak tam chcesz). Najlepiej za pomocą alarmów.
  13. Błąd jest w tym że nie rozumiesz kodu. Przestudiuj go sobie i zauważ że alarm0 to jest pętla uruchamiana przez przyciśnięcie Enter. Żeby działała to musi byc prawie cały kod alarmu w niej zawarty (Możesz wyciąć zmniejszanie się sprite dla poszczególnego dźwięku). Potrzebny jest także kod ze Step ponieważon odbiera od ciebie polecenia (poprzez wciskanie klawiszy).
  14. Mam nadzieję że o to ci chodziło.
  15. Ta akcja ma być po cakowitym zakończeniu odtwarzania wszystkich utworów? np. wybrałem ścieżkę s1, s3, s2, s1 ty chcesz np. po s1, s3, s2 Program ma "czekac" aż się odtworzy jeszcze ten s1 czy od razu po odtworzeniu s2 (ostatni w kombinacji pożądanej)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...