Skocz do zawartości

uzytkownik123

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O uzytkownik123

  • Tytuł
    Chicken

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie
  1. ruchome platformy

    za nic nie mogę się z tym uporać. bo rozumiem, że problem jest tego typy, że bohater sprawdza pozycję na sobą i jest ona wolna, platforma sprawdza pod sobą i jest wolna, więc nachodzą na siebie. Jak tego uniknąć? Że jeśli bohater nie ma gruntu pod nogami, to żeby go przesunęło w dół, a dopiero kiedy nie ma gdzie się podziać to ginie w wyniku kolizji??
  2. ruchome platformy

    no własnie to nie do końca takie proste. dodam że obiekty mają wymiary 32x32 i origin w punkcie centralnym
  3. ruchome platformy

    Używam w swojej grze ruchu platformowego zrobionego na zasadzie jak w tym linku: Wszystkie obiekty poruszają się na tej samej zasadzie, obj_wall to przeszkoda, platforma ma w parencie obj_wall Obj_player ma w stepie: GML if place_meeting(x,y,obj_wall) {/*i tutaj że umiera*/} Mam problem z platformą. Porusza się ona pionowo. W momencie, kiedy platforma jedzie w dół, a my jesteśmy pod nią i skaczemy dochodzi do kolizji i bohater umiera. Jak zrobić, żeby w sytuacji, kiedy platforma zjeżdża w dół, pod nią jest bohater, który nie stoi na podłożu, bohater był przesunięty, tak żeby nie doszło do kolizji miedzy obiektami? Próbowałem z place_meeting, różnymi kolizjami, umieszczałem to w stepie, end stepie i begin stepie i nic, nie wiem dlaczego.
  4. Życia i znajdźki w grze

    Tylko, że u mnie nie byłoby żadnych postaci do odblokowania, a chce żeby zbieranie znajdziek miało jakiś sens. Myślałem nad rozwiązaniem jak w Rayman 2 - na planszach są pieniążki czy coś i co kilka poziomów trzeba mieć zebraną ich określoną ilość, aby przejść dalej. Jeśli nie mamy tyle ile trzeba to przechodzimy uprzednie poziomy jeszcze raz i zbieramy resztę pozostawionych monet. Przyjmie się to?
  5. Życia i znajdźki w grze

    Witam. Chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie. Otóż mam zamiar wydać grę, platformówka (coś jak meat boy). Nie wiem tylko jak rozwiązać problem życia, savów i znajdziek, tak aby było to grywalne i z sensem. Z "graniem w gry" zatrzymałem się na tytułach z końca lat 90'tych/ początku XXI wieku, a widzę że teraz w grach stosuje się inne rozwiązania.
×