Skocz do zawartości

Pole tekstowe


Rico3050

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy jest możliwość w Game Makerze stworzenie pola tekstowego (nie jestem pewien, czy to się tak nazywa), do którego można by było wpisywać wartości tekstowe/liczbowe podczas trwania programu? Chodzi mi o coś takiego jak w html-u (wrzucam screena). Jestem nowy, dlatego mogę nie wiedzieć jeszcze tego, nawet jeśli to banalne ;)

99o66hq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z keyboard_string.

Robisz obiekt i globalną zmienną global.clicked=0.

Po kliknięciu na obiekt, global.clicked=obiekt.id i czyścisz keyboard_string (keyboard_string=""; //czyścimy)

I wtedy robisz taki myk

GML
if(global.clicked==id)

{

tekst=keyboard_string;

}

A przy okazji draw_text(x,y,tekst);

Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowany, jak coś to pisz, wytłumaczę dokładnie jak bym ja to zrobił.

edit:

okej, jestem ślepy, napisałeś, że jesteś nowy. A więc.

Obiekt to będzie okienko. W create obiektu

GML (create)
global.clicked=0;

tekst=""; //w tekst bedziemy przechowywali tekst danego okienka</span></span>

A teraz, dajesz event kliknięcia myszką. A w nim

GML (klikniecie)
global.clicked=id;

keyboard_string="";

To sprawi, że po naciśnięciu na obiekt, nasza zmienna będzie przechowywała informację, że to w ten obiekt chcemy wpisywać coś.

keyboard_string, to to co piszemy. Ale w żaden sposób się nie resetuje, więc musimy sami go czyścić.

Teraz sprawdzamy, czy nasz obiekt jest tym, w którym chcemy pisać.

GML (step)
if(global.clicked==id)

{

tekst=keyboard_string;

}

A teraz wyświetlamy to

GML (draw)
draw_self(); //rysuje sie okienko

draw_text(x,y,tekst);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z keyboard_string.

Robisz obiekt i globalną zmienną global.clicked=0.

Po kliknięciu na obiekt, global.clicked=obiekt.id i czyścisz keyboard_string (keyboard_string=""; //czyścimy)

I wtedy robisz taki myk

GML
if(global.clicked==id)

{

tekst=keyboard_string;

}

A przy okazji draw_text(x,y,tekst);

Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowany, jak coś to pisz, wytłumaczę dokładnie jak bym ja to zrobił.

edit:

okej, jestem ślepy, napisałeś, że jesteś nowy. A więc.

Obiekt to będzie okienko. W create obiektu

GML (create)
global.clicked=0;

tekst=""; //w tekst bedziemy przechowywali tekst danego okienka</span></span></span>

A teraz, dajesz event kliknięcia myszką. A w nim

GML (klikniecie)
global.clicked=id;

keyboard_string="";

To sprawi, że po naciśnięciu na obiekt, nasza zmienna będzie przechowywała informację, że to w ten obiekt chcemy wpisywać coś.

keyboard_string, to to co piszemy. Ale w żaden sposób się nie resetuje, więc musimy sami go czyścić.

Teraz sprawdzamy, czy nasz obiekt jest tym, w którym chcemy pisać.

GML (step)
if(global.clicked==id)

{

tekst=keyboard_string;

}

A teraz wyświetlamy to

GML (draw)
draw_self(); //rysuje sie okienko

draw_text(x,y,tekst);

Bardzo dziękuje :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...