Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   27 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
Cruel_boy

Scrolling obiektu

Pytanie

Cruel_boy    0

witam.

 

mam pytanie odnośnie przewijania obiektu jak tła, czyli coś takiego jak background w grze przykladowej 1945.

 

W moim przypadku chciałbym, aby był to obiekt, a nie background, ponieważ co każde przyciśnięcie strzałki w prawo szybkość przewijania objektu by się zmieniała.

 

Aha, i obiekt ma się przewijać od prawej do lewej.

 

Ogólnie, x-=5 w step, tylko zeby sprite w obiekcie nigdy sie nie konczyl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Threef    17

Dla sprite o wymiarach ekranu:

GML (draw)
x-=5

if(x<0){x+=sprite_get_width(sprite_index)}

draw_self()

draw_sprite(sprite_index,image_index,x-sprite_get_width(sprite_index),y)

Koncept powinien Ci pomóc zrobić resztę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Threef    17

Więc:

GML
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

Ale skoro nie nie chciało Ci się tego poprawiać, to nie licz na to że to co podałem będzie działać. Trzeba to przerobić. I to mocno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Amaterasu    0

GML
x-=5

if(x<0){x+=sprite_get_width(sprite_index)}

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

draw_sprite(sprite_index,image_index,x-sprite_get_width(sprite_index),y)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Cruel_boy    0

na tyle mocno ze kod amaterasu dziala. na to wychodzi.

 

dzieki wielkie.

 

ps. ta, jesli sie nie domyslilem co znaczy draw_self() to musi byc cos nie tak ze mną :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×