Skocz do zawartości

V Fighter

Użytkownicy
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O V Fighter

  • Tytuł
    Chicken
  • Urodziny 03/10/1993

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak

Profile Fields

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Prymitywne cienie

    Threef: no jestem tego świadom x). Jedynie można by to jakoś ogarnąć na innym surface, dzięki czemu po nachodzeniu na siebie cieni, nie będzie takiego okropieństwa I am vader: gdzie? Bo tutoriali i sposobów jest masa
  2. Prymitywne cienie

    To nie jest przewidziane na użytek do projektów, gdzie są tysiące obiektów, a do prostych, gdzie taka technika w zupełności wystarcza
  3. Witam. W zasadzie siedzę w pracy, jednak ostatnio obczaiłem dość prosty, prymitywny sposób na tworzenie cieni obiektów. Mam w planach zrobić dużo lepszą wersję i ewentualnie wrzucić ją na sklep YoYoGames. Zatem tłumaczę tą prostą wersję. W zasadzie są dwie proste xd. PIERWSZA WERSJA: Obiekty: o_object; DRAW event: ------------------------------------------------------- var shadowAlpha = 0.4; draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,c_black,shadowAlpha); draw_self(); ------------------------------------------------------- DRUGA WERSJA (tu możemy ustawić głębie cienia): Obiekty: o_object, o_shadow. CREATE event: ------------------------------------------------------- SHADOW = instance_create(x,y,o_shadow); depth = 1; ------------------------------------------------------- STEP event: if(instance_exists(SHADOW) { SHADOW.sprite_index = sprite_index; SHADOW.image_index = image_index; SHADOW.x = x; SHADOW.y = y; SHADOW.image_xscale = image_xscale; SHADOW.image_yscale = image_yscale; SHADOW.image_angle = image_angle; SHADOW.image_blend = c_black; SHADOW.image_alpha = shadowAlpha; } W domu obczaję, co tu napisałem xd, bo na biegu robione. I niech mi ktoś powie, czy da się tu włączyć formatowanie kodu, bo kod się zlewa z resztą tekstu.
  4. instance_activate/deactivate

    Przede wszystkim (bo nikt Cię o dziwo nie poprawił) drzewo piszemy przez "rz". Rozumiem, że raz, czy dwa można "zjeść R", ale teraz widzę, że Ty bez przerwy tak piszesz xd, ale tak tylko mówię. Teraz odnośnie Twojego problemu. Ja osobiście nie używam aktywacji i dezaktywacji obiektów z tego względu, że uznaję to za zbędne funkcje i ciężko to zrozumieć (przynajmniej mi). Jeśli planujesz zrobić jakąś dużą, albo nieskończoną mapę (typu Minecraft), polecam zacząć projekt od nowa i zamiast tych funkcji, stwórz na przykład generator mapy chunk'ami. W ten sposób jeśli wygenerowane chunk'i są na przykład zbyt daleko (wykorzystujesz point_distance), to chunk wraz z jego obiektami jest zapisywany w pliku i zwyczajnie usuwany, dzięki cxemu nie zalega w pamięci programu, a jest tylko wczytywany z pliku, kiedy ponownie do niego wrócisz. Jeśli mam rozwinąć mój sposób, to daj jakoś znać ;).
  5. Niezależny zegar gry

    Okej. Dopiero teraz mogę na poważnie zasiąść przed kompem, bo wolne. Wszystko obczaję i dam znać, jak bardzo głupi jestem w tym temacie za kilka dni xd, bo jeszcze kilka innych projektów robię
  6. Niezależny zegar gry

    A powie mi ktoś, jak to zrobić jak zielonemu? Bo z GM:S'em działam już sporo, ale nigdy nie udało mi się zrobić czegokolwiek online
  7. Niezależny zegar gry

    Jeśli pozyskanie czasu z serwera jest proste, to ja poproszę o jakiś kod, jak to pobrać. Bo z tym offline to chyba jest jakaś tajemnica ogromna, strzeżona jak granice "płaskiej Ziemi" według płaskoziemców xd. Serio, jak pobrać datę z serwera? Zawsze to komuś pomoże, kto tu zerknie. Takie alternatywne rozwiązanie problemu . gnysek, co to da? Przecież jeśli zdekodujesz zapisany czas na przykład przy ponownym odpaleniu gry, to jeśli będziesz chciał porównać czas, to tylko z systemowym. A systemowy jest modyfikowalny. Równie dobrze można ostatni czas zapisać po prostu w INI. Chyba, że nie zrozumiałem Twojej idei, bo w pracy przysypiam czytając to xd
  8. Niezależny zegar gry

    Dowiedziałem się dziś, że można w jakiś sposób pobrać znacznik czasowy GPS (Android), który jest zegarem niezależnym od ustawienia zegara systemowego. No ale co z tego, jak nie wiem, jak te dane pobrać. Chyba DLLkę będzie trzeba do tego zrobić, czy coś w ten deseń. Ale to tak, jak z Księżycem. Wiem, że można na nim wylądować, ale za cholerę nie wiem, jak wystartować xd.
  9. Niezależny zegar gry

    Ale jednak prosi o połączenie z netem. A jest też sporo takich gier offline. Na razie nie mogę przytoczyć przykładu, ale jak będę miał możliwość, to wrzucę tu kilka. A jak sprawa wyglądałaby, gdybym chciał pozyskać przez moją grę czas z jakiegoś serwera? Jakiegokolwiek nawet. Mógłbym zobaczyć jakiś prosty kod? Prawdę mówiąc zawsze odstraszało mnie programowanie gierek online, bo nigdy mi się to nie udawało
  10. Niezależny zegar gry

    No właśnie, ale jak taki timer stworzyć :/
  11. Niezależny zegar gry

    Hmm. Pomysł niesamowicie prosty i całkiem dobry. Jednak to taka prowizorka trochę :/. Ale jak to robią gry tego typu. Już nieraz próbowałem to obejść na Androidzie. Wyłączałem grę, dla pewności Internet, Dane Komórkowe, Wi Fi... Zmieniałem godzinę o +1h, ale gdy odpaliłem grę, nic się w niej nie zmieniło. Nawet próbowałem z restartem telefonu, bo podejrzewałem, że gra utworzyła sobie jakiś mini serwer na telefonie, dzięki czemu serwer niezależnie liczy czas, a gra go sprawdza. Jednak taki serwer najwidoczniej jest jakoś dobrze ukryty przed zamykaniem procesów i nie mam pojęcia, bo to już kosmiczne domysły, ale musi działać nawet, jeśli telefon jest wyłączony. Wiele gier tak przetestowałem i wszystkie mają taki mechanizm, To trochę tak, jakby korzystały z wbudowanego zegara w urządzeniu. Tak samo, jak w PC na płycie głównej też jest zegar (taki mały srebrny walcowy element podobny do kondensatora prawdopodobnie), dzięki któremu jeśli mamy kompa bez neta, a go ponownie odpalimy, to godzina jest aktualizowana. Więc już nie wiem, aktualnie jestem głupi i prosiłbym, żeby mnie ktoś jakoś oświecił w tym temacie. I am Lord, masz dobry pomysł, ale to tymczasowa alternatywa dla tego, czego szukam. Na Marketplace'ie się tego nie znajdzie, na Google po angielsku się tego też nie znajdzie, nie wiem, jak oni to robią, a rozwiązanie jest pewnie banalnie proste...
  12. Witam. W wielu grach typu klikacze, jest coś takiego, że kiedy na przykład nie gramy, a wejdziemy do gry po jakimś czasie, gra daje nam jakiś bonus w zależności od tego, jak długo nas nie było. Z tym, że zwykłe zapisywanie daty przy wyjściu z gry i porównywanie zapisu z aktualną przy ponownym starcie jest nienajlepszym rozwiązaniem, bo gracz może wyjść z gry i zmienić datę w systemie, a gdy wejdzie, otrzyma bonus, na który powinien czekać. Mam nadzieję, że dobrze to opisałem. I pytanie brzmi, jak mogę tego dokonać? Jak zabezpieczyć grę przed takimi oszustwami? Gra potrzebuje swojego niezależnego od systemu zegara. Dodam tak od razu, że gra jest offline. Dziękuję za przeczytanie i czekam niecierpliwie na pomoc kogoś doświadczonego
×