Ryba24 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 mam w grze pomoczniczy helikopter lata i strzela we wrogow tylko mam problem bo jak zobaczy 1wroga to strzela do niego do konca planszy.chociaz sa kolo niego inni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 to zrób GML if (distance_to_object(enemy)<100) { ...skrypty przelozenia tego enemy... } Nie daje pewności, że to dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 GML if distance_to object(instance_nearest(x,y,enemy))<jakas tam liczba np.500 { direction=point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,enemy).x,instance_nearest(x,y,enemy).y) //akcja strzelania } ewentualnie mozna dac bez warunku distance... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 zebym wiedzial na jakiej zasadzie dziala ten twoj helikopter, bylo by nieco latwiej znalezc rozwiazanie... ja bym zrobil tak: w step GML cel_x=instance_nearest(x,y,"nazwa objektu wroga").x;//pobranie pozycji x najblizszego obiekto wrog cel_y=instance_nearest(x,y,"nazwa objektu wroga").y;//pobranie pozycji y najblizszego obiekto wrog potem walisz klocka: "Move in direction of a point" (trzeci w pierwszej linii w zakladce "Move") w "x" wpisujesz cel_x, w "y" - cel_y, i powinno leciec juz tylko za najblizszym przeciwnikiem, a po jego zniszczeniu natychmiast wyszukac kolejny najblizszy cel i tak dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 poprostu mapa ma spida i sie przesowa a on stoi w miejscu i strzela ale lecz wyglada to tak jakby on lecial. wrogowie maja spida i wyglada to tak jakby stali i on ma strzelac w nich lecz narazie strzela w tego ktorego 1zobaczyl chociaz on jest juz za mapa. kod strzelania if (distance_to_object(wrog)>0) { alarm[0]=random(2); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 mam dobry humor, rzuc to na uploader to sie zobaczy co poprawic, naprawic, i napisac od nowa (tego bedzie najwiecej)... ten kod co wkleiles, nic nie mowi kiedy ma strzelac i w co, ani czym..., podejzewam ze on wcale nie strzela we wroga tylko na oslep bez przerwy, czy sa wrogowie czy nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 no strzela ciągle ale mam w pocisku zrobione ze pocisk leci w strone wroga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 wrzuc plik na swoj uploader, daj linka ja to obejze i poprawie, moze dodam cos od siebie... i bedzie dzialac. skoro to pocisk kieruje sie w kierunku przeciwnika, a nie helikopter bieze przeciwnika na cel, to chyba nalezalo by zainteresowac sie w jaki sposob okresla sie cel dla pocisku? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 dobra juz wkleilem twoje i dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się