Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witajcie. Mam takie pytanko. Jak zrobić, że przy create obiektu kotek_protek ten wylosuje sobie jakąś linie czasu (Timeline1, timeline2, timeline3, ...) ignorując przy tym pozostałe ? Pozdrawiam :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 timeline_index = choose(nazwa1,nazwa2,nazwa3.....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Wtedy wyskakuje error: ... at position 18: unknown function or script: choose Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 pewnie masz gm 5.0 a tam nie ma tej funkcji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 @up: Mam GM6 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Funkcja choose() jest od 6.1. GML var i; i=round(random(3)); switch(i) { case 0: timeline_index=timeline0; break; case 1: timeline_index=timeline1; break; case 2: timeline_index=timeline2; break; case 3: timeline_index=timeline3; break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 :( A jakoś inaczej tego dobyć ? Zmienna=wybierz i losowanie wartości (1,2,3,4,5,6) a potem zrobię sobie if wybierz... A jak zrobić losowanie zmiennej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Możesz sobie napisać skrypt choose, np taki: GML var v,i; v=round(random(argument0)); return argument[v]; I użycie: GML zmienna=choose(3,zmienna1,zmienna2,zmienna3); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 No przecież mike ci podał najlepszy sposób :P O co ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Ściągnąłem sobie GM6.1, zastosowałem ten kod timeline_index = choose(nazwa1,nazwa2,nazwa3) i mam dylemat. Otóż raz obiekt losuje timeline, a raz w ogóle nic nie losuje. Dlaczego i jak to naprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Niemożliwe - musiałeś coś źle zrobić :f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Wszystko wpisałem od nowa i dalej, albo losuje, albo nic nie robi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 to może byś napisał ten kod(dokładnie co wpisałeś) :blink: i do tego napisz jakie masz timeline'y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Kod: timeline_index = choose(nazwa1,nazwa2,nazwa3) Timeline: nazwa1: step 12 (punkty+100) nazwa2: step 5 (punkty+50) nazwa3: step 8 (punkty+80) I czasem nic nie losuje, czasem losuje zawsze po kolei, czasem tą samą linie czasową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 heh dziwne że ci nie chodzi :blink: napewno wszystko powinno chodzić z tego co podałeś. Albo masz coś w kodzie namieszane, albo już istnieje jakiś inny zasób w gm o nazwie np. "nazwa1" i gm losuje nie ten index co trzeba :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Albo może masz jakiegoś pustego timeline'a xD Spróbuj zastosować sposób mike_p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Potem już zadziałało ale znowu mam inny problem <_< Otóż gry w timeline lub w alarmie mam liczbę stepów 1 to wszystko działa. Natomiast jak mam więcej niż 1 to nie działa. Jak to naprawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 sposób od mike_p jest IMO najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Możesz sobie napisać skrypt choose, np taki: GML var v,i; v=round(random(argument0)); return argument[v]; I użycie: GML zmienna=choose(3,zmienna1,zmienna2,zmienna3); Powinno być tak: GML var v; v=round(random(argument0)); return argument[round(v)+1]; Ponieważ w przypadku wylosowania liczby 0, funckcja zwróciła by 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się