Skocz do zawartości

Strzelanie wrogów


hudy0070

Rekomendowane odpowiedzi

mam sobie taki kod:

GML
// Jeśli na planszy jest bohater, celuj do niego.

if instance_number(hero_o)=1

{

direction=point_direction(x,y,hero_o.x,hero_o.y)

}

else

{

// Jeśli nie, to celuj w dowolnym kierunku.

direction=random(360)

}

// Graj dźwięk.

sound_play(shot)

// Szybkość.

speed=8

Jeśli zmienie playera na innego np. hero_shotgun_o wrogowie już we mnie nie celują a jeżeli zapisze ten skrypt dla każdej broni to działa tylko dla jednej ( tzn. jak wezmę shotguna strzelają do mnie a jak Ak to już nie)

pomocy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(instance_number(hero_o)>0)

{

direction=point_direction(x,y,hero_o.x,hero_o.y)

sound_play(shot)

speed=8

}

else

direction=random(360)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziki zezują i strzelają wszędzie tylko nie tam gdzie ja stoje, gdy wezme shotguna to samo, gdy mam kałacha no to wtedy dopiero :P

 

Edit: nawet parent nie pomaga :P no chyba że źle bym go zrobił

 

Edit2: zrobiłem aby trudniej a co, są 3 pociski potwora każde na mojego herosa tyle że z inną bronią ale po tym zostawiają pociski które nie lecą w moją stronę tylko sobie leżą i się opalają a jak w nie wejdę no to hp mi odbiera ja nie mam pomysłów jak to inaczej zrobić :(

 

Edit3: troche mnie to męczy że nikt nie pisze. Nie dało by się nazwać każdego z tych obiektów( herosów) tak samo i dać celowanie to tej nazwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz albo Ty robisz te gre albo My... My jestesmy zainteresowani przedewszystkim wlasnymi projektami. Zwlaszcza ze pytasz sie o podstawy ktore powinenes opanowac samemu w mniej wiecej w miesiac, na przykladach w tydzien, a jak jestes dosc bystry to w 2 dni...

 

1# zrob se 1 obiekt "gracz_obj"

 

2# zrob se 1 SPRITE "gracz_spr"

 

3# zrob w tym spricie kilka klatek na kazdej gracz z inna bronia, klatka 0 - facet z pistoletem, klatka 1 - ze strzelba, klatka 2 z karabinem itd

 

4# robisz zmienna "bron" jej wartosc okresla rodzaj broni 0- pistolet, 1 -strzelba 3 ak47 itd

 

5# w step dajesz klocka change the sprite, sprite chyba wiadomo jaki ma byc, subimage dajesz zmienna "bron", speed dajesz 0 (slownie : zero)

 

6# zmiana broni = zmiana zmiennej bron na taka jak nalezy czyli 0- pistolet itd,

 

7# voila (nie, to nie warzywo): 1 obiekt - kilka spritow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...