hudy0070 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 mam sobie taki kod: GML // Jeśli na planszy jest bohater, celuj do niego. if instance_number(hero_o)=1 { direction=point_direction(x,y,hero_o.x,hero_o.y) } else { // Jeśli nie, to celuj w dowolnym kierunku. direction=random(360) } // Graj dźwięk. sound_play(shot) // Szybkość. speed=8 Jeśli zmienie playera na innego np. hero_shotgun_o wrogowie już we mnie nie celują a jeżeli zapisze ten skrypt dla każdej broni to działa tylko dla jednej ( tzn. jak wezmę shotguna strzelają do mnie a jak Ak to już nie) pomocy:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 GML if(instance_number(hero_o)>0) { direction=point_direction(x,y,hero_o.x,hero_o.y) sound_play(shot) speed=8 } else direction=random(360) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 @hudy: nie dziw się skoro zmieniasz obiekt - użyj parenta ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 ludziki zezują i strzelają wszędzie tylko nie tam gdzie ja stoje, gdy wezme shotguna to samo, gdy mam kałacha no to wtedy dopiero :P Edit: nawet parent nie pomaga :P no chyba że źle bym go zrobił Edit2: zrobiłem aby trudniej a co, są 3 pociski potwora każde na mojego herosa tyle że z inną bronią ale po tym zostawiają pociski które nie lecą w moją stronę tylko sobie leżą i się opalają a jak w nie wejdę no to hp mi odbiera ja nie mam pomysłów jak to inaczej zrobić :( Edit3: troche mnie to męczy że nikt nie pisze. Nie dało by się nazwać każdego z tych obiektów( herosów) tak samo i dać celowanie to tej nazwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Czekam na odpowiedź bo coś nie jesteście chyba tym zainteresowani a mi to jest strasznie potrzebne inaczej będzie po mojej grze!! proszę pomóżcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 No wiesz albo Ty robisz te gre albo My... My jestesmy zainteresowani przedewszystkim wlasnymi projektami. Zwlaszcza ze pytasz sie o podstawy ktore powinenes opanowac samemu w mniej wiecej w miesiac, na przykladach w tydzien, a jak jestes dosc bystry to w 2 dni... 1# zrob se 1 obiekt "gracz_obj" 2# zrob se 1 SPRITE "gracz_spr" 3# zrob w tym spricie kilka klatek na kazdej gracz z inna bronia, klatka 0 - facet z pistoletem, klatka 1 - ze strzelba, klatka 2 z karabinem itd 4# robisz zmienna "bron" jej wartosc okresla rodzaj broni 0- pistolet, 1 -strzelba 3 ak47 itd 5# w step dajesz klocka change the sprite, sprite chyba wiadomo jaki ma byc, subimage dajesz zmienna "bron", speed dajesz 0 (slownie : zero) 6# zmiana broni = zmiana zmiennej bron na taka jak nalezy czyli 0- pistolet itd, 7# voila (nie, to nie warzywo): 1 obiekt - kilka spritow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 no o to mi chodziło dzięki za pomoc jeszcze się będę pytał jak mi coś nie będzie wychodziło xD EDIT: Jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział z tymi zmiennymi nie wiem jak się mam do nich zabrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się