Matthew Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Właśnie ćwiczę sobię tilesety (tilesy, jak kto woli). Stworzyłem obiekty Mask10, Mask20 itp. Żaden z tych obiektów nie ma zaznaczonego solida. Jest jeszcze obiekt Hero. I tu pojawia się problem, który występował na forum już kilkanaście razy w nieco prostszej formie: Jaki kod dać do kolizji z maskami (mają parenta solids) aby nigdy Hero się nie wbijał w nie, ani nie mógł, w żadenkolwiek sposób, przelecieć przez nie. Oczywiście próbowałem sam zrobić i szukałem na forum, ale tam zawsze było to move_contact_solid(), a u mnie nie ma solid (move_contact_all() też niezbyt pomaga). Moje sposoby miałe takie wady: - zatrzymuje się kilka pixeli nad maską (przy skoku) i znowu spada - czasami gdy Hero uderza głową w sklepienie to przenika przez nie Jeśli ktoś nie zrozumiał, to napiszę nieco prościej: Jak zrobić, żeby obiekt nie mógł w żaden sposób wbić się, przelecieć i lewitować nad drugim obiektem? Nie używając zaznaczania solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 step: GML var i; for (i=0;place_meeting(x,y-i,obiekt) && i<10;i+=1) { gravity=0; vspeed=0; } if (!place_meeting(x,y-1,obiekt) && i<10) y-=i; else y=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 "for (i=0;place_meeting(x,y-i,obiekt);i+=1)" dziwnie wygląda ten kawałek kodu oO. W ogóle całe to rozwiązanie dziwne. To już GML move_contact_solid(270,4); vspeed=0; nie wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 bez solid BTW. solidy mają tą własność, że gdy jeden solid zderzy się z drugim, to się blokują/zatrzymują bez względu na akcje w kolizji z obiektem solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Lekko poprawiona wersja. Przedtem było tak, że jakbyś uderzyć z dołu to może się pojawić nad. Pisałem ten kod w ciemno, więc trzeba będzie go poprawić :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się