Skocz do zawartości

"Płynna" platformówka bez solid


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ćwiczę sobię tilesety (tilesy, jak kto woli). Stworzyłem obiekty Mask10, Mask20 itp. Żaden z tych obiektów nie ma zaznaczonego solida. Jest jeszcze obiekt Hero. I tu pojawia się problem, który występował na forum już kilkanaście razy w nieco prostszej formie: Jaki kod dać do kolizji z maskami (mają parenta solids) aby nigdy Hero się nie wbijał w nie, ani nie mógł, w żadenkolwiek sposób, przelecieć przez nie. Oczywiście próbowałem sam zrobić i szukałem na forum, ale tam zawsze było to move_contact_solid(), a u mnie nie ma solid (move_contact_all() też niezbyt pomaga). Moje sposoby miałe takie wady:

- zatrzymuje się kilka pixeli nad maską (przy skoku) i znowu spada

- czasami gdy Hero uderza głową w sklepienie to przenika przez nie

 

Jeśli ktoś nie zrozumiał, to napiszę nieco prościej: Jak zrobić, żeby obiekt nie mógł w żaden sposób wbić się, przelecieć i lewitować nad drugim obiektem? Nie używając zaznaczania solid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...