Drwal Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Jak zrobic by sprit skakał a nie szedł do góry? Planuję platformówkę i jest to nie zbędne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cora Wind Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 OMG.. co ty faqa nie czytałeś? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} @edit A GDZIE DZIĘKUJE?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się