Dawidds Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Tłumaczyłem to ładnie, miałem naprawdę długi tekst, i nagle.... zawiesił się Windows xD Dziwne..... dawno tego nie robił.... ale odnoścnie tematu. 1. Jak się odwołać do jakiejś grupy obiektów? Powiedzmy, że np. chcę skasować tylko te, których zmienna tryb wynosi 1. 2. Jak sprawdzić, ile aktualnie jest obiektow hero na planszy? To akurat można obejść, czyli przyt każdym tworzeniu obiektu hero dodaje 1 do zmiennej global.liczba, a przy kasowaniu odejmuje jeden... (create i destroy). Ale chciałbym iedzieć, jak to zrobić bez tej zmiennej..... Głównie zależy mi na 1 zagadnieniu ;-) Bo nie znalazłem metody, aby go jakoś obejść :P W sumie to znalazłem, ale taką trochę bez sensu........... Z góry dzięki za pomoc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 1. Zrob obj_parent_hero, ustaw w hero parent na ten objekt, i w obj_parent_hero daj wartosc 1 i instance_destroy();. I drugi raz znow to samo, tylko ze wartosc daj 0, i zmien nazwe na inna :) 2. eee... nie wiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 np. po naciśnięciu spacji ;p if tryb = 1 { destroy_instance(); } else { } 2. wrog = 20 (liczba) if tryb = 1 { destroy_instance(); wrog = -1 } else { wrob = -0 } A później jakoś sprawdzenie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 1. a) przeleć wszystkie instancje w roomie forem i sprawdzaj czy są hero i czy są 1 czy 0 B) j/w zrób parenta Oo c) pogrupuj sobie te instancje w tablicy 2. instance_number(hero)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 No i o to mi chodzi, jak sprawdzić te instance? Albo inaczej. Mam 20 takich samych obiektów, a chcem odwołać się do jednego. fervi: nie o to mi chodzi. Ty robisz sprawdzanie w obiekcie hero, a ja chcem kasowanie w obiekcei np. controller (zupełnie innym obiekcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Albo inaczej. Mam 20 takich samych obiektów, a chcem odwołać się do jednego GML with (id_instancji) { //akcja } ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 GML for(i=0;i<instance_count;i+=1) { if(instance_id.object_index=hero && instance_id.tryb=1) { with(instance_id) instance_destroy(); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 mikje_p: no brawo :D 2 odpowiedzi w jednym kodzie: mam instance_count, i mam to sprawdzanie :P Dzięki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Instance_count to ilość instancji w roomie (wszystkich obiektów), a nie tylko hero :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Wiem, ale za pomocą pętli mogę sobie sprawdzić, ile jest obj hero w roomie ;-) Nawet se funkcje napisałem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się