Skocz do zawartości

Kilka pytań :)


Fallord

Rekomendowane odpowiedzi

1.Co napisać w kolizji obj_enemy1 z objectem obj_hero jeżeli:

- Jak będą ze sobą w kolizji obj_enemy1 wykonuje animacje spr_enemy_animation i odejmuje dla obj_hero po 10HP Co każdą wykonaną animacje,

- Jak obj_enemy1 ma HP=0 wykonuje animacje spr_enemy_dead i po kilku sekundach znika.

 

To narazie jedno pytanie ;) potem zadam kolejne w tym temacie, teraz usiłuje zasnąc ale marnie mi to idzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Daj w obj_enemy1 w stepie

if hp <= 0 then {

sprite_index = spr_enemy_dead

alarm[0] = 120

}

 

Chociaz mozesz tez zmienic instance, albo dac jakas zmienna, ze walczy tylko wtedy kiedy sprite nie jest enemy_dead (zeby nie bil jak bedzie lezal pare sek. dlatego damy:

 

if hp <= 0 then {

sprite_index = spr_enemy_dead

alarm[0] = 120

walczy = 0

}

 

alarm0:

instance_destroy();

 

:P

 

#Ediot

ZLE! ustawialby sie alarm0 caly czas na 120, musisz dac instance_change albo jesczze jedna zmienna np zginal = 1 i sprawdzaj hp <=0 and zginal = 0

i wtedy te wszystkie warunki + zginal = 1

 

Jesli chcesz w 1 obiekcie to trzeba poswiecic te pare kb :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Co napisać w kolizji obj_enemy1 z objectem obj_hero jeżeli:

- Jak będą ze sobą w kolizji obj_enemy1 wykonuje animacje spr_enemy_animation i odejmuje dla obj_hero po 10HP Co każdą wykonaną animacje,

Collision:

if sprite_index <> spr_enemy_animation
    sprite_index = spr_enemy_animation;

Animation End:

if sprite_index = spr_enemy_animation
    obj_hero.hp -= 10;

 

- Jak obj_enemy1 ma HP=0 wykonuje animacje spr_enemy_dead i po kilku sekundach znika.

STEP:

if HP <= 0
   {
      if sprite_index <> spr_enemy_dead
          sprite_index = spr_enemy_dead;
      if image_alpha > 0 image_alpha -= 0.01 else instance_destroy();
   }

Jakoś tak :P

 

PS. Pisałem z pamięci więc nie jestem pewien czy nie zrobiłem błędu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...