Fallord Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 1.Co napisać w kolizji obj_enemy1 z objectem obj_hero jeżeli: - Jak będą ze sobą w kolizji obj_enemy1 wykonuje animacje spr_enemy_animation i odejmuje dla obj_hero po 10HP Co każdą wykonaną animacje, - Jak obj_enemy1 ma HP=0 wykonuje animacje spr_enemy_dead i po kilku sekundach znika. To narazie jedno pytanie ;) potem zadam kolejne w tym temacie, teraz usiłuje zasnąc ale marnie mi to idzie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 2. Daj w obj_enemy1 w stepie if hp <= 0 then { sprite_index = spr_enemy_dead alarm[0] = 120 } Chociaz mozesz tez zmienic instance, albo dac jakas zmienna, ze walczy tylko wtedy kiedy sprite nie jest enemy_dead (zeby nie bil jak bedzie lezal pare sek. dlatego damy: if hp <= 0 then { sprite_index = spr_enemy_dead alarm[0] = 120 walczy = 0 } alarm0: instance_destroy(); :P #Ediot ZLE! ustawialby sie alarm0 caly czas na 120, musisz dac instance_change albo jesczze jedna zmienna np zginal = 1 i sprawdzaj hp <=0 and zginal = 0 i wtedy te wszystkie warunki + zginal = 1 Jesli chcesz w 1 obiekcie to trzeba poswiecic te pare kb :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 O kurde, ale żeś mi namieszał =D Teraz to już naprawde nie wiem co zrobić i za co się wziąśc heh :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 1.Co napisać w kolizji obj_enemy1 z objectem obj_hero jeżeli: - Jak będą ze sobą w kolizji obj_enemy1 wykonuje animacje spr_enemy_animation i odejmuje dla obj_hero po 10HP Co każdą wykonaną animacje, Collision: if sprite_index <> spr_enemy_animation sprite_index = spr_enemy_animation; Animation End: if sprite_index = spr_enemy_animation obj_hero.hp -= 10; - Jak obj_enemy1 ma HP=0 wykonuje animacje spr_enemy_dead i po kilku sekundach znika. STEP: if HP <= 0 { if sprite_index <> spr_enemy_dead sprite_index = spr_enemy_dead; if image_alpha > 0 image_alpha -= 0.01 else instance_destroy(); } Jakoś tak :P PS. Pisałem z pamięci więc nie jestem pewien czy nie zrobiłem błędu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się