Skocz do zawartości

Zablokowane Błędy w SDLu


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

No więc zacząłem się bawić SDLem. NIby wszystko gra zainstalowałem tak jak pisało na http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php (używam DEV C++) No i odpaliłem test ( najprostszy program w SDLu ) - ok chodzi, ale jeden test wiosny nie czynie więc użyłem nieco bardziej rozbudowanego kodu ;p

 

#include<SDL.h>
#include<stdlib.h>

int main(void)
{
SDL_Surface * ekran;
SDL_Event event;
Uint32 Bialy;

/* Inicjalizacja SDLa */
if(SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO)<0) {
  printf("Nie można zainicjalizować SDLa\n");
  return 1;
}

atexit(SDL_Quit);

/* Ustaw tryb graficzny na 640x480 (okno) */
if(!(ekran = SDL_SetVideoMode(640, 480, 0, SDL_ANYFORMAT))) {
  printf("Nie można ustawić trybu graficznego\n");
  return 1;
}

/* pobierz numer koloru białego */
Bialy = SDL_MapRGB(ekran->format, 255, 255, 255);

SDL_Rect obszar;
obszar.x = 0;
obszar.y = 0;
obszar.w = ekran->w;
obszar.h = ekran->h;

/* wypełnij ekran na biało */
SDL_FillRect(ekran, &obszar, Bialy);

/* wymuś aktualizację ekranu, inaczej nic nie zobaczymy */
SDL_Flip(ekran);

for(;;) {
  if(SDL_PollEvent(&event)) {
   if(event.type==SDL_QUIT || event.type==SDL_KEYDOWN) return 0;
  }
  /* oddaj czas procesora dla innych aplikacji */
  SDL_Delay(100);
}
}

Z nowych rzeczy jest tutaj struktura SDL_Rect. Ma ona postać:

typedef struct SDL_Rect {
  Sint16 x, y;
  Uint16 w, h;
} SDL_Rect;

 

I gdy próbuję to skompilować mam takie błędy:

 

C:\Dev-Cpp\lib\libSDLmain.a(SDL_win32_main.o)(.text+0x397) In function `console_main':

[Linker error] undefined reference to `SDL_main'

C:\Dev-Cpp\lib\libSDLmain.a(SDL_win32_main.o)(.text+0x397) ld returned 1 exit status

C:\Dev-Cpp\Makefile.win [build Error] [sDL_tutorial.exe] Error 1

 

Czemu tak się dzieje? Coś źle w kodzie ( przyznam skopiowałem go bez analizy, bo chciałem przetestować czy wszystko działa... jak widać nie :( ), czy może coś źle zainstalowałem? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W folderze lib brakuje chyba pliku "libSDLmain.a"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, właśnie zapomniałem powiedzieć, że już rozwiązałem - problem był w tym, że w Opcjach Projektu --> Parametry --> Linkery czy coś - brakowało tam jednej linijki. :) skumałem się dopiero jak znalazłem pewien poradnik na innej stronce ;F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...