Skocz do zawartości

Raz wrog wsciekly


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to że tak zrobiłem że wróg jest normalny a po iluś tam sekundach wsciekly i sie zamienia na tego wscieklego a za chwile znow w normalnego jak to zrobić ja próbowałem i mi nie wychodzi. I gdy wróg jest wsciekły to dotkniecie z nim wiąze sie ze smiercia hera a jak nie to po prostu go zabija. Jak to zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że tak zrobiłem że wróg jest normalny a po iluś tam sekundach wsciekly i sie zamienia na tego wscieklego a za chwile znow w normalnego jak to zrobić ja próbowałem i mi nie wychodzi. I gdy wróg jest wsciekły to dotkniecie z nim wiąze sie ze smiercia hera a jak nie to po prostu go zabija. Jak to zrobić??

 

je z mojego imo zgapiłeś gdzie typ wpada w furie co jakiś czas i wyrzuca bomby i zabija wszystko dookoła... i kto od kogo zgapia, musisz zrobić wroga i np alarm0=120+random(60) a w alarmie instance_change=choose(objektwrog1,objektwrog2,objektwrog3)

to różni wrogowie i zrób im zachowanie i tyle( z bani pisałem mam gorączke sprawdźcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że tak zrobiłem że wróg jest normalny a po iluś tam sekundach wsciekly i sie zamienia na tego wscieklego a za chwile znow w normalnego jak to zrobić ja próbowałem i mi nie wychodzi. I gdy wróg jest wsciekły to dotkniecie z nim wiąze sie ze smiercia hera a jak nie to po prostu go zabija. Jak to zrobić??

if alarm[0]=-1 {alarm[0]=room_speed*<iloscsekund>;rage=!rage};

A potem w evencie kolizji sprawdzasz czy rage jest true albo false.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiegoś tam alarmu:

if(global.tryb == "zly")
{
   global.tryb = "dobry";
   hero.image_index = 0; //pierwsza klatka jest zła, druga dobra... to ustawia numer aktualnej klatki animacji...
}
else if(global.tryb == "dobry")
{
   global.tryb = "zly";
   hero.image_index = 1;
}

 

I w kolizji bohatera z tym ziomkiem

if(global.tryb == "zly")
{
   zycie -= 1; //czy cos takiego...
}

 

Oczywiście w Create zadeklarować tą zmienną......

 

To tak moim zdaniem nowicjusza :D Nie chce mi się teraz włączać GM'a, żeby sprawdzić.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...