Pablo-GM Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Witam! Mam np. domek z dachem i domek z srodkiem.Jezeli dystans do objectu dom jest np.80 pixeli to zmienia sie widok dachu na widok srodka jak to zrobic? Pozdrawiam PabloooGM :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek-1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Zrob kolodomu obiekty w tak daleko jak chcesz i kiedy zdezo sie z bochaterem dają do jakiejś zmiennej z0 na 1 a domek zmienia sprajt na srodek kiedyjest 1 a na zewnontrz kiedyjest 0 :) Niewiem czy dobrze mówie bo niemyśle nad tym :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 ja bym polecił zrobić obj_dach(sam dach) i obj_domek(bez dachu) w step dachu dałbym: if distance_to_object(obj_hero) < 250 { image_alpha=0.5; } else if distance_to_object(obj_hero) >250 { image_alpha=1; } obj_dach umieść na obj_domek aby go zakrywał ;] uwaga! kod nie był testowany i nie wiem czy zadziała down: byłem szybszy ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 @domek: Co ty za farmazony gadasz? B) To trzeba tak: if distance_to_object(obiekt) < 80 { with(domek){ sprite_index=domek_2 } } PS.: FAQ się kłania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 KoRn to ty farmazony gadasz :boxed: jak dasz with(domek), to we WSZYSTKICH domkach zmieni sie sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek-1 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 A niewiem gadałem co mi wlazło do łba ;p . ja Uzywam GM od 2 dni ;) . Jest cos takiego jak index stworzonego obiektu i czy jak można sie odwołać (czy za pomocą tablicy ?) ? A jak tak to jak ten objiekt moze to sprawdzić ? I jak zrobić jakaś zmienna lokalna dla objektu i globalna (bo jak ja teraz robie to niewiem czy to lokalna czy globalna) ? (to ostatnie to sie domyslam :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 No to kto dobrze odpowie ?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 KoRn: nie gadaj jak nie wiesz - ja polecam zrobić jeden obiekt domu i dać zmienną np. alpha a potem w draw: draw_sprite_ext(dom,balbalbla,alpha) draw_sprite_ext(dach,balballal) i jezeli jest blisko domu to zmienic zeminną alpha na 0 a jak odejdzie dalej to na 1 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Ja proponuję zrobić objekt dach nakrywający wnętrza i w step: if distance_to_object(obj_hero) <= 80 then visible=0 else visible=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 KoRn to ty farmazony gadasz :boxed: jak dasz with(domek), to we WSZYSTKICH domkach zmieni sie sprite. no to w step: if distance_to_object(obiekt) < 80 { with(other){ sprite_index=domek_2 } } :blink: A teraz dobrze mówię? :P EDIT: AGHR! Jak nie działa, to musi. Przykład: https://gmclan.org/up2204_11_domki.html :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Teraz jest dobrze - bo wiesz między with (domek) a with (other) jest duża różnica :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 ja bym dał tak chyba: if distance_to_object(obj_hero) < 300 { image_alpha=0.5; } else { image_alpha=1; } z lekkim bólem to robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się