Skocz do zawartości

odwracanie się


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Enemy gdy mnie zobaczy nie ma nagle zmieniac image angle tylko się odwrócić... Zrobiłem taki kod:

 

pdo0 = point_direction(x,y,object0.x,object0.y)


if collision_line(x,y,object0.x,object0.y,object4,1,1)
{
}
else
{
    if image_angle = point_direction(x,y,object0.x,object0.y)
    {
    image_angle = point_direction(x,y,object0.x,object0.y);
    stop3=1;
    }
    else
    {
        stop3=0;
        if image_angle > pdo0 and stop3=0
        {
        image_angle-=10;
        }
        if image_angle < pdo0 and stop3=0
        {
        image_angle+=10;
        }
    }        
    
}

if stop3=1
{
image_angle = pdo0
}

i walnąłem go do stepa a w create mam stop3=0

 

object0 to głowny bohater

object3 to enemy

object4 to ściana

 

Byłoby na tyle, tylko że mi chodzi o to, żeby odwracał się zawsze w tą stronę, w którą jest mu bliżej. Udaje się w 90% przypadków, ale czasami jest w stanie obrócić się o 350* żeby mnie zobaczyć :boxed: I jeszcze jedno: co mam zrobić, żeby enemy nie 'tykał' przy odwracaniu, tylko robił to płynnie?? Bo tyka co ok. 10*.

 

Więc: Proszę was, żeby ktoś przepisał mi ten kod, ale tak, żeby działał tak jak bym chciał :P. Oczywiście za miejsce w creditsach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z tym:

 if ((point_direction(x, y, object1.x, object1.y) - direction - 360) mod 360 >= -180)
direction -= 1;
else
direction += 1;

(nie zmieniałem nazw obiektów)

 

Jak bym nie kombinował, nic nie wychodzi :boxed: Ale może się przyda końcówka ( mod 360 >= -180 )...

Jak ktoś może napisać pełny kod to fajnie by było żeby to zrobił :P

 

Sorry za douba, proszę żeby scalić te 2 posty, wypadek przy pracy xD SORRY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dodaj warunek żeby strzelał jak już jest obrócony -.-

Wiem, wiem, dałem ale to nic nie pomaga bo wtedy się nie odwraca i nie strzela :boxed:

 

 

EDIT:

 

Przerobiłem mój kod tak, że działa wszystko prawie ok, tylko gdy enemy się obraca to mam image_angle+=15 i jak się obraca to "klaci" co 15* :boxed: A jak dam image_angle+=1 to nie klaci ale się obraca bardzo powoli :boxed: i mam pytanko: czy do obracania się image_angle'm da się ustawić speed?? Żeby obracał się szybko ale co 1*.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...