kamil321 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Jak w temacie. Enemy gdy mnie zobaczy nie ma nagle zmieniac image angle tylko się odwrócić... Zrobiłem taki kod: pdo0 = point_direction(x,y,object0.x,object0.y) if collision_line(x,y,object0.x,object0.y,object4,1,1) { } else { if image_angle = point_direction(x,y,object0.x,object0.y) { image_angle = point_direction(x,y,object0.x,object0.y); stop3=1; } else { stop3=0; if image_angle > pdo0 and stop3=0 { image_angle-=10; } if image_angle < pdo0 and stop3=0 { image_angle+=10; } } } if stop3=1 { image_angle = pdo0 } i walnąłem go do stepa a w create mam stop3=0 object0 to głowny bohater object3 to enemy object4 to ściana Byłoby na tyle, tylko że mi chodzi o to, żeby odwracał się zawsze w tą stronę, w którą jest mu bliżej. Udaje się w 90% przypadków, ale czasami jest w stanie obrócić się o 350* żeby mnie zobaczyć :boxed: I jeszcze jedno: co mam zrobić, żeby enemy nie 'tykał' przy odwracaniu, tylko robił to płynnie?? Bo tyka co ok. 10*. Więc: Proszę was, żeby ktoś przepisał mi ten kod, ale tak, żeby działał tak jak bym chciał :P. Oczywiście za miejsce w creditsach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Pokombinuj z tym: if ((point_direction(x, y, object1.x, object1.y) - direction - 360) mod 360 >= -180) direction -= 1; else direction += 1; (nie zmieniałem nazw obiektów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Wieeeelkie thx, napewno się przyda :P Idę zobaczyć czy zadziała :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 jest taki przykład, bodajże "chodzenioe w stylu gta2" czy coś w tym stylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 jest taki przykład, bodajże "chodzenioe w stylu gta2" czy coś w tym stylu Nie wiesz o co chodzi to nie pisz. Nie napiszę co myślę bo bym dostał ostrzeżenie a raczej tego nie chce :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Pokombinuj z tym: if ((point_direction(x, y, object1.x, object1.y) - direction - 360) mod 360 >= -180) direction -= 1; else direction += 1; (nie zmieniałem nazw obiektów) Jak bym nie kombinował, nic nie wychodzi :boxed: Ale może się przyda końcówka ( mod 360 >= -180 )... Jak ktoś może napisać pełny kod to fajnie by było żeby to zrobił :P Sorry za douba, proszę żeby scalić te 2 posty, wypadek przy pracy xD SORRY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Nie chce mi się zagłębiać w Twój kod ale masz tu działającą (chyba, nie testowałem) część kodu i wywal niepotrzebną resztę: if ((point_direction(x, y, object3.x, object3.y) - image_angle - 360) mod 360 >= -180) image_angle -= 1; else image_angle += 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 :boxed: :boxed: :boxed: Z tym kodem to jak za 1 razem mnie zobaczy to powolutku się odwraca, ale i tak strzela (z pleców) :boxed: Jak mnie zobaczy 2 raz to w ogóle się nie rusza, ale strzela dalej :boxed: :boxed: :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 no to dodaj warunek żeby strzelał jak już jest obrócony -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 no to dodaj warunek żeby strzelał jak już jest obrócony -.- Wiem, wiem, dałem ale to nic nie pomaga bo wtedy się nie odwraca i nie strzela :boxed: EDIT: Przerobiłem mój kod tak, że działa wszystko prawie ok, tylko gdy enemy się obraca to mam image_angle+=15 i jak się obraca to "klaci" co 15* :boxed: A jak dam image_angle+=1 to nie klaci ale się obraca bardzo powoli :boxed: i mam pytanko: czy do obracania się image_angle'm da się ustawić speed?? Żeby obracał się szybko ale co 1*..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się