Skocz do zawartości

Grawitacja obiektu (skrzyni)


Pawlik9

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z grawitacją skrzyni.

Ma ona w step taki kod :

if place_free(x,y+1) and ! collision_line(object0.x+1,object0.y,object0.x+31,object0.y,obj_skrzynia,0,0) 
{gravity = 0.5}
else
{gravity = 0}

Bohaterem jest "object0". Żeby skrzynka nie przelatywała przez niego musi mieć collision_line... W tym problem, że jeśli object0 ma na "głowie" skrzynię to inna skrzynia lecąca w dół, leci z prędkością piórka. Gdy object0 nie ma "na głowie" skrzyni, to wszystko jest w porządku (wszystko leci z odpowiednią prędkością).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z grawitacją skrzyni.

Ma ona w step taki kod :

if place_free(x,y+1) and ! collision_line(object0.x+1,object0.y,object0.x+31,object0.y,obj_skrzynia,0,0) 
{gravity = 0.5}
else
{gravity = 0}

Bohaterem jest "object0". Żeby skrzynka nie przelatywała przez niego musi mieć collision_line... W tym problem, że jeśli object0 ma na "głowie" skrzynię to inna skrzynia lecąca w dół, leci z prędkością piórka. Gdy object0 nie ma "na głowie" skrzyni, to wszystko jest w porządku (wszystko leci z odpowiednią prędkością).

if place_free(x,y+1) and ! collision_line(object0.x+1,object0.y,object0.x+31,object0.y,self,0,0) 
{gravity = 0.5}
else
{gravity = 0}

Po prostu zamień obj_skrzynia na self(siebie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...