początkujący Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Mam taki problem. Otóż bawię się 3D i chcę zrobić takie... coś za pomocą vertex'ów. Wygląda to m.w. jak ostrosłup z 4 wierzchołkami u podstawy, tyle że obcięty w 1/3 wysokości. I teraz tak: jeżeli lighting=false, wszysko jest OK, ale jeżeli włączam światło, kształt znika. (może nie znika, robi się czarny i nie reaguje na światło). Nie jest to wina światła, bo są tam też inne modele 3D i wszystko jakoś działa. Wie ktoś o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 1. Musisz zrobic vertexami wektory normalne - bez nich swiatlo nie dziala na recznie rysowanych brylach 2. ustaw d3d_set_shading(true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Nie rozumiem punktu 1. Chodzi ci o wyłączenie tekstur, czy o "wyciągnięcie" z modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 chodzi o dodanie do prymitywow d3d_vertex_normal. Wektory normalne 'mowia' swiatlu gdzie jest twarz poligonu, 'mowia' jak dodawac swiatlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Rozumiem... Jeszcze tylko nie wiem, do czego służy nx, ny i nz. Cytat z helpa: d3d_vertex_normal(x,y,z,nx,ny,nz) Add vertex (x,y,z) to the primitive, with normal vector (nx,ny,nz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 To ci powinno pomoc zrozumiec wektory normalne: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Dzięki, działa. Trochę skakcze, ale dobra. A mógłbyś coś dla mnie jeszcze zrobić? Otóż coś mi się robi z teksturą. Kod wygląda tak: d3d_model_primitive_begin(MT11,pr_trianglestrip) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-10,20,10,-10,26,20,0,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,10,20,10,10,26,20,1,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,4,30,4,4,36,14,1,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-4,30,4,-4,36,14,0,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-10,20,10,-10,26,20,0,0) d3d_model_primitive_end(MT11) Ogólnie jest dobrze, ale tekstura jest trochę poplątana, tzn są trzy tekstury, wszystkie mają inny kształt i są na sobie. Wygląda to m.w tak: Wiesz o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 d3d_model_primitive_begin(MT11,pr_trianglestrip) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-10,20,10,-10,26,20,0,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,10,20,10,10,26,20,1,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,4,30,4,4,36,14,1,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-4,30,4,-4,36,14,0,1) d3d_model_primitive_end(MT11) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Hmm... Znikła tekstura w lewym, dolnym rogu i jest dziura. Podsumowując są dwie tekstury (podam trzy punkty wsparcia) : Pierwsza: 1.lewy górny 2.prawy górny 3. prawy dolny Druga: 1.prawy górny 2. prawy dolny 3. lewy dolny PS: Jak nie chcesz nie musisz mi pomagać :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 d3d_model_primitive_begin(MT11,pr_trianglelist) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-10,20,10,-10,26,20,0,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,10,20,10,10,26,20,1,0) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,4,30,4,4,36,14,1,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,4,30,4,4,36,14,1,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-4,30,4,-4,36,14,0,1) d3d_model_vertex_normal_texture(MT11,-10,20,10,-10,26,20,0,0) d3d_model_primitive_end(MT11) Jak nie stripem to lista trojkatow. powinno dzialac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
początkujący Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Działa! Trochę naciągnięte, ale prawie wcale to nie widać. Dzięki PsichiX :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 To ci powinno pomoc zrozumiec wektory normalne: A to nie jest przypadkiem iloczyn wektorów znormalizowanych tego trójkąta? A wektor "normalny" to po prostu wektor podzielony przez jego długość - określa tylko jego kierunek, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Ee tam, pomylily mi sie nazwy ;P kazdemu sie moze zdazyc. Grunt ze dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Nie no, kontroluję tylko moją wiedzę. =D Nie byłem pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się