Rookia Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Sluchajcie mam taki kod: // Jeśli bohater się porusza, czyli jego prędkość jest większa od zera if( Taj_right.speed > 0 ) { // To... // ustaw prędkość na 50 speed = 50; // i kierunek ruchu na kierunek bohatera direction = Taj_right.direction; } else { // Jeśli nie to... // Zniszcz instance_destroy(); } To jest w pliku pocisku a w bohaterze: instance_create( x + 16, y + 16, pocisk_1 ); a chce zeby strzelal jak chodzi a ma speed 3 i jak stoi ..... plz o help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Trochę niejasno tłumaczysz, ale spróbuję Ci pomóc. Więc tak.. : Nie wiem, jaki to typ gry. Czy to platformówka, czy jakiś shooter "od góry", ale aby wystrzelił pocisk należy zrobić create pocisk przy lufie, a w obj_pocisk umieścić przy create żeby poruszał się w danym kierunku. Uważam, że można użyć zmiennej na kierunek i zależnie od tego, jak bohater się obraca to tam leci pocisk. Chyba, że korzystasz z tego, że bohater obraca się o 360 stopni to inna sprawa.. Ale to już trudniej wytłumaczyć.. Korzystaj ze zmiennych!!! Zrób, np. if speed = 0 {} Jak bohater stoi - akcja. Jeśli chodzi o programowanie to można zrobić to na wiele sposobów, ale trzeba umieć to sobie wyobrazić. Kod musi być logiczny. Odświeżę ten temat, tym postem. Opisz dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się