Skocz do zawartości

Strzelanie


Rookia

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie mam taki kod:

// Jeśli bohater się porusza, czyli jego prędkość jest większa od zera

if( Taj_right.speed > 0 )

{

// To...

// ustaw prędkość na 50

speed = 50;

 

// i kierunek ruchu na kierunek bohatera

direction = Taj_right.direction;

}

else

{

// Jeśli nie to...

// Zniszcz

instance_destroy();

}

 

To jest w pliku pocisku

 

a w bohaterze:

 

instance_create( x + 16, y + 16, pocisk_1 );

 

 

 

a chce zeby strzelal jak chodzi a ma speed 3 i jak stoi ..... plz o help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę niejasno tłumaczysz, ale spróbuję Ci pomóc. Więc tak.. :

Nie wiem, jaki to typ gry. Czy to platformówka, czy jakiś shooter "od góry", ale aby wystrzelił pocisk należy zrobić create pocisk przy lufie, a w obj_pocisk umieścić przy create żeby poruszał się w danym kierunku. Uważam, że można użyć zmiennej na kierunek i zależnie od tego, jak bohater się obraca to tam leci pocisk. Chyba, że korzystasz z tego, że bohater obraca się o 360 stopni to inna sprawa.. Ale to już trudniej wytłumaczyć.. Korzystaj ze zmiennych!!! Zrób, np. if speed = 0 {} Jak bohater stoi - akcja. Jeśli chodzi o programowanie to można zrobić to na wiele sposobów, ale trzeba umieć to sobie wyobrazić. Kod musi być logiczny. Odświeżę ten temat, tym postem. Opisz dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...