Neit Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Witam serdecznie wszystkich Mam do was pytanie i nadzieję że mi to jakoś wytłumaczycie lub dacie naprowadzenie na przykładzik, który mi jakoś pomoże. Otóż chciałem sobie zrobić rozmowę w której wybieramy swą wypowiedź i w zależności od tego co wybierzemy, NPC odpowie na nasze pytanie itp. Wystarczy chociażby jak zrobić ten wybór, z resztą powinienem sobie poradzić. Z góry dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzą. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Robiłem kiedyś takiego. W drawie pisałem teksty i tworzyłem obiekty "przycisk". Każde pytanie oznaczałem sobie jakimś numerkim któryprzypisywałem zmiennej "option" i w zależnie od tego co przechowuje ta zmienna co innego dzieje się przy naciśnięciu "przycisku", który zależnie od "option" i pozycji y wyświetla inny tekst (odpowiedź do wyboru). I na przykład: if(global.option=2) global.option=3 i wtedy draw nam rysuje inne pytanie i tworzy ileś tam potrzebych przycisków. Mam nadzieją że wyraziłem się dość jasno. Ale może ktoś da wygodniejszy sposób :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Robisz obiekt odpowiedzi ktory bedzie nam wyswietlal wszystko, w nim ustalasz zmiennych np 5 (czyli max 5 wyborow w calej grze, nie jedna rozmowa obiekt jest dla wszystkich) global.odp[1] = '' global.odp[2] = '' itd. W drawie dajemy rysowanie jakis ramek a w nich tych global.odp, zrob sobie zmienna wybor i zmieniaj ja w zaleznosci od strzalek (wyzej/nizej) i od tego tez rysuj zmienne (np na czerwono global.odp[1] kiedy wybor = 1) W evencie Entera daj zeby ustalalo jakas zmienna np global.obecna_odpowiedz = 2 (w zaleznosci od zmiennej wybor); W rozmowie (np przy nacisnieciu enter) dajesz instance_create(x,y,odpowiedzi) i ustalasz zmienne dla niego. global.odp[1] = 'Jak sie masz?' global.odp[2] = 'Skad jestes?' I teraz dajemy jesli global.obecna_odpowiedz = 1 (czyli jesli w obiekcie odpowiedzi wybralismy opcje 1 i obecna_odpowiedz otrzymal wartosc 1) to wyswietlasz tekst 'dobrze', i robisz nastepny obiekt odpowiedzi i masz gotowa rozmowke (wystarczy jescze zabezpieczenie zeby nie chodzilo po pustych ramkach w odpowiedziach i usuwanie obiektu po wyborze). Jasne xD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się