Skocz do zawartości

Obracanie modelu


Rekomendowane odpowiedzi

W d3d mam ustawioną projekcję na TPV i stworzyłem model, przekonwenterowałem marzipanem na mod i chę nim obracać więc ustawiam:

d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_set_translation(x,y,z);
d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(direction);
d3d_model_draw(Dragon_Id,x,y,z,background_get_texture(tex_dragon));
d3d_transform_set_identity();

Model porusza się w jednym punkcie po osi z(raz pod plansza raz nad), zupełnie wbrew objektowi. Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_set_translation(x,y,z);
d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(direction);
d3d_model_draw(Dragon_Id,0,0,0,background_get_texture(tex_dragon));
d3d_transform_set_identity();

jak dajesz transform to pozycja modelu na (0,0,0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_set_translation(x,y,z);
d3d_transform_add_rotation_x(90);
d3d_transform_add_rotation_z(direction);
d3d_model_draw(Dragon_Id,0,0,0,background_get_texture(tex_dragon));
d3d_transform_set_identity();

jak dajesz transform to pozycja modelu na (0,0,0)

Niestety dalej to samo. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie wina lezy po stronie modelu lub kodu poruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie wina lezy po stronie modelu lub kodu poruszania

Poruszanie: speed+=.<wartość> i direction+=1 (w eventach keyboard).

Model: Robiony w blenderze i wyexportowany na obj a następnie marzipanem na mod.

View:

xf=player.x-sin(degtorad(dir+90))*200
yf=player.y-cos (degtorad(dir+90))*200
zf=player.z+z

xt=player.x
yt=player.y
zt=player.z

d3d_set_projection(xf,yf,zf,  xt,yt,zt,  0,0,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, nie za bardzo kumam co ma z tym wspolnego projekcja xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapodaj projekt to moze ktos pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uu, to ja nie pomoge, niestety gm6 uzywam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...