Skocz do zawartości

Cały czas...


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

Kod:

Kolizja z wrogiem:

if (y<other.y && vspeed >0)
{
bonus+=1
vspeed=-skok
with(other)instance_destroy()
score+=3
sound_play(s_bonus)
}
else
{
highscore_show(score)
sound_stop_all()
game_restart();
}

[code]gravity_direction=270
if (place_free(x,y+1))gravity=0.5 else gravity=0
if (keyboard_check(vk_left) && place_free(x-6,y)) x-=4
if (keyboard_check(vk_right) && place_free(x+6,y)) x+=4

 

 

 

if ( bonus >=zmienna )

{

if (sprite_index=s_hero)

{

sound_play(s_bonus)

skok=7

zmienna=10

}

}

else

{

sprite_index=s_hero

skok=5

}

if bonus=10

{

score+=30

}

else

{

}[/code]

 

Gdy nie ma bonusu równemu 10 to dźwięk jakoś normalnie odtwarza(kolizja z wrogiem, mario zabijanie)

Ale po 10 bonusie to mi trrryyn....cały czas bez przerwy mi to odtwarza. Gdzie jest błąd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem jest gdzieś tutaj:

if ( bonus >=zmienna )
{
if (sprite_index=s_hero)
{
sound_play(s_bonus) 
skok=7
zmienna=10

Nie znam założenia całego kodu i nie do końca wiem, czy jest tak jak mi się wydaje, ale:

Jeśli tworzymy IF to czasami to, co występuje po, czyli:

sound_play(s_bonus)

Może się zapętlać jeśli warunek jest prawidłowy. Nie widzę innego miejsca, gdzie to mogłoby zajść..

 

Najbardziej mnie ciekawi ten fragment:

if (sprite_index=s_hero)
{

Coś dziwnego? Jeśli obiekt bohatera ma, się zamienić w coś tam to chyba trzeba to jakoś odgrodzić od reszty kodu.. Nie korzystać z "IF" tylko napisać coś innego. No chyba, że dźwięk ma się odtwarzać, gdy obiekt bohatera zmienia się w coś tam..

 

Może spróbuję Ci pomóc. Sprawdź to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...