Skocz do zawartości

Kosmos - ruchome roomy?


yessus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, robie powiedzmy kosmo strzelankę, latam sobie stateczkiem i pruję we wszystko co się rusza.

Problem jest następujący. Chcę aby moja plansza, mój room powoli przesuwał się w dół.

Mam nadzieję, że wiecie o to chodzi, chyba każdy grał w tego typu strzelanki. Gdzie to ustawić bądź jakiego użyć do tego skryptu. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest przyklad w folderze gm'a tyle ze z samolotem zamiast statku kosmicznego (19XX bodajze sie nazywa - XX bo nie pamietam dokladnie xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodzi. W przykładzie który podałeś room jest mały, a stateczek rozwala asteroidy czy cuś.. ROOM jest STATYCZNY. Mi chodzi o to żeby moja plansza się przemieszczała... no nie wiem jak to zobrazować.

Masz wielki room, przeogromny level (np. 800x5000), zakres widoczności powiedzmy 800x600 i powoli przesuwa ci się ekran w dół odsłaniając resztę. Jak to zrobić, bo nie mam pomysłu?:/

 

patent z Tile Vert nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewy, zakladka views w roomie i follow object ustaw na obiekt kamere ktora brdzie wykonywac jednostajnie prostoliniowy ruch w wybranym kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to steruj tym obiektem kamera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if obj_statek.y < view_yview[0] //czy tam jak nazywa się obiekt statku
obj_statek.y = view_yview[0]

if obj_statek.y > view_yview[0] + 568 //zakładam, że room ma wys. 600, a statek wys. 32
obj_statek.y = view_yview[0] + 568

if obj_statek.x < 0
obj_statek.x = 0

if obj_statek.x > 768 //zakładam, że room ma szer. 800, a statek szer. 32
obj_statek.x = 768

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xD LOL, nie no to maksymalnie dopasowany do gry kod xD

width=sprite_get_width(sprite_index)
height=sprite_get_height(sprite_index)
if(obj_ship.x<view_xview[0]+width)obj_ship.x=view_xview[0]+width
if(obj_ship.x<view_yview[0]+height)obj_ship.y=view_yview[0]+height
if(obj_ship.x>view_xview[0]+view_wview[0]-width)obj_ship.x=view_xview[0]+view_wview[0]-width
if(obj_ship.y>view_yview[0]+view_hview[0]-height)obj_ship.y=view_yview[0]+view_hview[0]-height

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...