yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Cześć, robie powiedzmy kosmo strzelankę, latam sobie stateczkiem i pruję we wszystko co się rusza. Problem jest następujący. Chcę aby moja plansza, mój room powoli przesuwał się w dół. Mam nadzieję, że wiecie o to chodzi, chyba każdy grał w tego typu strzelanki. Gdzie to ustawić bądź jakiego użyć do tego skryptu. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 jest przyklad w folderze gm'a tyle ze z samolotem zamiast statku kosmicznego (19XX bodajze sie nazywa - XX bo nie pamietam dokladnie xD) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 w zakladce background w opcjach rooma jest funkcja Tile Vert. i w miejsce Y: wpisz ( chyba ) -(prędkość przewijania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Nie o to mi chodzi. W przykładzie który podałeś room jest mały, a stateczek rozwala asteroidy czy cuś.. ROOM jest STATYCZNY. Mi chodzi o to żeby moja plansza się przemieszczała... no nie wiem jak to zobrazować. Masz wielki room, przeogromny level (np. 800x5000), zakres widoczności powiedzmy 800x600 i powoli przesuwa ci się ekran w dół odsłaniając resztę. Jak to zrobić, bo nie mam pomysłu?:/ patent z Tile Vert nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 viewy, zakladka views w roomie i follow object ustaw na obiekt kamere ktora brdzie wykonywac jednostajnie prostoliniowy ruch w wybranym kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 albo coś nie tak zrobiłem albo znów źle się wysłowiłem, ten ekran sam ma się przemieszczać w dół, niezależnie od tego co robię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 no to steruj tym obiektem kamera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 czy mógłbyś mi to łopatologicznie wyjaśnić, bo nie kumam^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Ustaw viewa w roomie, a potem w jakimś obiekcie: view_yview[0] += 10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 w object following mam wrzucić objekt w który daje ten kod tak? też nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 w object following mam wrzucić objekt w który daje ten kod tak? też nie działa... Nie, daj byle jakiemu w step o ile on jest w roomie, a potem w roomie ustaw viewa, a following nie potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 nooo tera trybi^^ wielkie dzięki! Jeszcze jedno pytanko.. Jak zrobić żeby statek nie wylatywał poza widoczny obszar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 if obj_statek.y < view_yview[0] //czy tam jak nazywa się obiekt statku obj_statek.y = view_yview[0] if obj_statek.y > view_yview[0] + 568 //zakładam, że room ma wys. 600, a statek wys. 32 obj_statek.y = view_yview[0] + 568 if obj_statek.x < 0 obj_statek.x = 0 if obj_statek.x > 768 //zakładam, że room ma szer. 800, a statek szer. 32 obj_statek.x = 768 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 xD LOL, nie no to maksymalnie dopasowany do gry kod xD width=sprite_get_width(sprite_index) height=sprite_get_height(sprite_index) if(obj_ship.x<view_xview[0]+width)obj_ship.x=view_xview[0]+width if(obj_ship.x<view_yview[0]+height)obj_ship.y=view_yview[0]+height if(obj_ship.x>view_xview[0]+view_wview[0]-width)obj_ship.x=view_xview[0]+view_wview[0]-width if(obj_ship.y>view_yview[0]+view_hview[0]-height)obj_ship.y=view_yview[0]+view_hview[0]-height Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yessus Opublikowano 27 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 dzięki. ZAMYKAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się