Skocz do zawartości

Problem z objectami


Powell

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem

Na "L" key mam ustawione instance_create(druid.x,druid.y,czar)

ale object robi się tyle razy jak długo klawisz jest naciśnięty

Ktoś coś poradzi?

Edit.

Szukając znalazłem:

if(keyboard_check_pressed(***))

if(instance_exists(obj_czar))with(obj_czar)instance_destroy() // gdzie *** to jak mam wprowadzic klawisz "F"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamoscia... Ty po raz kolejny udowodniles, ze nie powinnes pomagac ludzia jak sam nie umiesz...

 

Co do tematu:

 

Zamiast tych *** powinienes wpisac:

ord('F')

Czyli kod powinien wygladac tak:

if(keyboard_check_pressed(ord("F"))) // i dalej te blablalblablala

 

:)

 

DOWN@Adamosca:

 

To sprawia, ze klawisz F bedzie wykrywany w keyboard_check... Inaczej ni w piec ni w dziesiec nie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ORD jest funkcją, która zamienia znak na odpowiednią wartość. Akurat wielkim literom przyporządkowano akcje związane z odpowiadającymi im klawiszami na klawiaturze, co chyba jest logiczne. :) Zresztą to vk_left czy vk_right to też są w zasadzie liczby całkowite, tylko, że zamiast zapamiętywać je twórca po prostu wpisuje vk_coś. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...