bigshark Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Być może za ten temat dostane warna bo problem jest dla wiekszosci pewnie banalny, ale ja jestem taki ze nie raz nawet tych prostych rzeczy nie wiem, wiec chcialbym aby ktos odpowiedzial na moje pytanie : Jest taki klocek Move toward point avoiding cos tam i jak przeniesc go do codu?? Probowalem cos z place_free ale cos mi nie wychodzi , w artykule marmota tego nie znalazlem , a decodera kodow nie mam. Czy ktos potrafi mi po0móc? Czy będe musiał użyć klocków?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 mp_potential_step(x,y,stepsize,checkall) Like the previous function, this function lets the instance take a step towards a particular position. But in this case it tries to avoid obstacles. When the instance would run into a solid instance (or any instance when checkall is true) it will change the direction of motion to try to avoid the instance and move around it. The approach is not guaranteed to work but in most easy cases it will effectively move the instance towards the goal. The function returns whether or not the goal was reached. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Ok , a czy jest jakas funkcja ktora pozawalała by na omijanie dowolnego objektu ?? Albo omijanie tylko i wyłacznie objektow visible?? I jeszcze jedno: Dlaczego jesl mam objekt solid i dam w kolizji objektowi visible byle co , np.direction+=2 albo zmienna=3 to on zawsze sie bedzie na tym objekcie zatrzymywal bez funkcji speed=0 ? Czy da sie to jakos zmienic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 1) No przeciez podalem. Argument checkall daj na false lub 0, wtedy bedzie omijalo tylko obiekty typu solid. No i jak jakis obiekt staje sie niewidzialny to wystarczy dac mu solid na false. Minus tego rozwiazania jest taki, ze nie mozesz wykorzystywac parametru solid do czego innego. 2) Sprawdz dokladnie co zrobiles, poniewaz obiekt nie powinien sie zatrzymywac. Moze gdzies kombinowales z ustawieniami parent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 jesli chodzi o problem z solidami to zawsze tak mi sie dzialo przez co wiele projektow przepadło, nie wiem dlaczego tak jest, z parentami raczej nic nie robiłem. Ten problem prześladuje mnie od zawsze :) BO to jest tak jesli mam objekt solid i visible i w jednym z nich w kolizji dam nawet puste execute piece of code to sie zatrzymuje a jak nic nie dam to wszystko jest w porządku I jeszcze jedno czemu to nie dziala? mp_potential_step(instance_nearest(x,y,obj_wodz).x,instance_nearest(x,y,obj_wodz ).y,szybkosc,objLudzik) Czemu nie omija objkletu ludzik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2005 A może jak zastosujesz if obiekt.visible=false {obiekt.solid=false;} else obiekt.solid=true; Czy jakoś tak :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się