Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Witam bardzo prosze o pomoc chce zrobic zeby potworek po kliknieciu na ikonke tworzyl sie i to mam a nie dziala mi zeby na poczatku powstawala animacja(sprite 'ziemia') mam taki kod: W create potworka: image_speed = 0.3; image_index = ziemia w animation end: if image_index = ziemia { image_speed = 0; } Co ty jest zle ? kody tworzenia potworka sie nie bede dawal bo po co :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 A może sprite_index zamiast image_index? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 No wszystko super ale kolesia nie widac i chce zeby po tam spricie czyli po 7 sek znikal sprite ziemia a pojawial sie ob_potwor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 W create potworka: image_speed = 0.3; sprite_index = ziemia w animation end: if sprite_index = ziemia { image_speed = 0; instance_create(x,y,obj_potwor) } O to chodzi?? jak nie to daj kod tworzenia potworka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Jest ikona a w niej dalem : create : ran1 = choose(-80,80) left pressed : instance_create(x+ran1,y+ran1,ob_potwor) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 object obj_potwor: create: temp_spr=sprite_index image_speed=0.3 sprite_index=ziemia animation end: if sprite_index=ziemia { image_speed=0 sprite_index=temp_spr } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 wielkie dzieki a teraz PsichiX daj mi kod aby ob_potwor chodzil sobie byle nie za daleko od Obj_Hero PS wiem ze to bylo xxxxx razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 tzn. ma sobie chodzic, a jak bedzie na mniej niz jakas odleglosc to ma isc na niego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Tak a jak podejdzie odpowiednio blisko to znowu gdzies idzie aha tylko to chodzenie to zeby bylo tak jak w przykladzie chodzenia ala almora i jest tylko 1 sprite potworka gdy stoi na prawo i ma chodzic na ukos ak jak w przykladzie ala (...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 mysle ze chodzi o uciekanie stworka od gracza, ale na pewna odleglosc. nie wiem jak to tam wygladalo, ale ja mam cos takiego: create: tx=x ty=y step: if(point_distance(x,y,tx,ty)<3) { temp_dir=random(360) temp_len=32+random(256) tx=x+lengthdir_x(temp_len,temp_dir) ty=y+lengthdir_y(temp_len,temp_dir) } if(point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y)>512) { temp_dir=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) temp_len=32+random(256) tx=x+lengthdir_x(temp_len,temp_dir) ty=y+lengthdir_y(temp_len,temp_dir) } if(point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y)<128) { temp_dir=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)+180 temp_len=32+random(256) tx=x+lengthdir_x(temp_len,temp_dir) ty=y+lengthdir_y(temp_len,temp_dir) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 dalem to do potworka i i tak i tak stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 PsichiX mi sms puścił: Jasne? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 dalem i w nawiasach (x,y,speed,checkall) checkall dalem bo nie wiedzialem co to jest na polski to jest zaznacz wszystko ale co to ma do tego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Dobra PsichiX udalo sie ale on nie chodzi sobie w lewo w prawo gdy dojedzie do gracza tylko najdzie na niego i zatrzymuje sie i to jest zle i popraw kod zeby ob_potwor obracal sie tak jak w chodzeniu ala almora z gory dzieki juz jestes w auorach gry PS no dodalem jeszcze do draw : // Cieniowanie potwora draw_sprite_ext(Spr_sumon, 0, x + 6, y + 6, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.3 ); // Rysowanie potwora draw_sprite_ext( Spr_sumon, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); draw_sprite_ext( sprite18, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, direction, image_blend, image_alpha ); I teraz nie pyka animacja ziemi:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Chodzi po prostu o tworzenie summonka jak w tibi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 checkall oznacza czy ma omijać WSZYSTKIE obiekty czy tylko solid... wpisz 0 dla tylko solidów albo 1 dla wszystkich :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Wszystko mi juz dziala ale po dodaniu tego kodu up (tego do draw) prezstala dzialac mi animacja ziemi:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Skoro w image_index dałeś 0 to sie nie dziw... -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Yoda no to jak mozesz to daj dobry kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 wstaw tam image_index :> @DOWN: lol kpisz z tym image_index=1? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 O_O image_index=1 -.- co szkodzi ci dopisac? przy okazji oferuje tez image_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Zrozumialem was tak image_index=1 image_speed=0.3 dalem to do draw i nie dziala -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cruel_boy Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 image_speed nie do draw predzej do create lub step zalezy co bo w pierwszym poscie cie nie zrozumialem ale sproboj jedno i drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Przy drawie nie rysuje spritea, dla tego nie ma animacji ziemi sprobuj tak: do create dodaj: drawing=0 animation end: if sprite_index=ziemia { sprite_index=temp_spr drawing=1 } draw: if(drawing=1) { // Cieniowanie potwora draw_sprite_ext(Spr_sumon, 0, x + 6, y + 6, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.3 ); // Rysowanie potwora draw_sprite_ext( Spr_sumon, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); draw_sprite_ext( sprite18, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, direction, image_blend, image_alpha ) } to powinno dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 LooooooooooooooL ludzie draw_sprite_ext(Spr_sumon, image_index, x + 6, y + 6, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.3 ); i tak każdemu -.- @up: za wolno :( Ale czy tamnie chodzi o toimage_index? skoro jest 0 to nie będzie animacji nie? :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 PsychiX z tym twoim kodem jest tak ze koles po jakis 3 sek sie pojawia ale bez animacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 No a wstawiłeś to image_index? poza tym daj jeszcze po kodzie rysowanie takie coś: image_index+=1 :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Wiec tak jak Yoda podal, w kazdym draw_sprite_ext() zamiast 'Spr_sumon,0,' daj 'Spr_sumon,image_index,' i animacja wroci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 10 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 // Cien potwora :P draw_sprite_ext(Spr_sumon, image_index, x + 6, y + 6, image_xscale, image_yscale, image_angle, c_black, 0.3 ); // Rysowanie potwora draw_sprite_ext( Spr_sumon, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); draw_sprite_ext( sprite18, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, direction, image_blend, image_alpha ); Nie wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 podrzuc projekt, to sie dowiem co zle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się