Skocz do zawartości

Zablokowane jakiś głupi błąd


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jakiś głupi problem z tym kodem:

if distance_to_object ( gracz ) > 30{
idz=instance_nearest(x,y,npc_parent)}
else
if distance_to_object ( gracz ) < 30{
idz=gracz}

if distance_to_object(idz) > 20
    {
    idzie=1
        if idzie=1
        {
            mp_potential_step(idz.x,idz.y,1,false);
            if move=1 
            {
                timeline_index = moving;
                timeline_position = 0;
            }
        }
    }
else
if distance_to_object(idz) < 20 
{
idzie=0

if kill=1
    {
    var t;
    t=round(random(2))
    
    if t=0
    {
    timeline_index=attack
    timeline_position=0
    }else
    if t=1
    {
    timeline_index=attack2
    timeline_position=0
    }else
    if t=2
    {
    timeline_index=attack3
    timeline_position=0
    }
    
    if idz=gracz
    {
        global.zadanehp+=(sila+damage-global.defense)
        gracz.yy=gracz.y
        gracz.rysuj=1
        if global.zadanehp > -1
    {
        gracz.krew=1
        global.hp-=global.zadanehp
    }
        alarm[1]=5
        alarm[0] = 80
        kill=0
    }
        if idz=instance_nearest(x,y,npc_parent) //tego brakowało xD
        {
        alarm[0]=80
        kill=0
        }
  }
}

 

Wynika z niego iż jeśli gracz jest dalej niż 30 px to punktem docelowym (idz) mabyc najbliżzsy npc_parent w przeciwnym wypadku garcz.

 

Następnie jeśli odległość do 'idz' jest większa niz 20 to ma sie do niego udać xP A jeśli nie no to niezaleznia jaki to obiekt ma wykonac animacje ataku a jesli idz=gracz no to jeszcze obliczanie damage :3

 

Niestety nie działa mi toto - obiekt robi dziwne rzeczy dochodzi do npca zatrzymuje się w odl. ok. 70px i robi jakieś dziwne zmiany image_angle co kilkanascie sekund :| Nie mogę se z tym poradzić, nie wiem pisałem to wczoraj z bolącym łbem może palnąłem coś xD

 

EDIT: Już rozwiązałem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...