Yoda Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Mam jakiś głupi problem z tym kodem: if distance_to_object ( gracz ) > 30{ idz=instance_nearest(x,y,npc_parent)} else if distance_to_object ( gracz ) < 30{ idz=gracz} if distance_to_object(idz) > 20 { idzie=1 if idzie=1 { mp_potential_step(idz.x,idz.y,1,false); if move=1 { timeline_index = moving; timeline_position = 0; } } } else if distance_to_object(idz) < 20 { idzie=0 if kill=1 { var t; t=round(random(2)) if t=0 { timeline_index=attack timeline_position=0 }else if t=1 { timeline_index=attack2 timeline_position=0 }else if t=2 { timeline_index=attack3 timeline_position=0 } if idz=gracz { global.zadanehp+=(sila+damage-global.defense) gracz.yy=gracz.y gracz.rysuj=1 if global.zadanehp > -1 { gracz.krew=1 global.hp-=global.zadanehp } alarm[1]=5 alarm[0] = 80 kill=0 } if idz=instance_nearest(x,y,npc_parent) //tego brakowało xD { alarm[0]=80 kill=0 } } } Wynika z niego iż jeśli gracz jest dalej niż 30 px to punktem docelowym (idz) mabyc najbliżzsy npc_parent w przeciwnym wypadku garcz. Następnie jeśli odległość do 'idz' jest większa niz 20 to ma sie do niego udać xP A jeśli nie no to niezaleznia jaki to obiekt ma wykonac animacje ataku a jesli idz=gracz no to jeszcze obliczanie damage :3 Niestety nie działa mi toto - obiekt robi dziwne rzeczy dochodzi do npca zatrzymuje się w odl. ok. 70px i robi jakieś dziwne zmiany image_angle co kilkanascie sekund :| Nie mogę se z tym poradzić, nie wiem pisałem to wczoraj z bolącym łbem może palnąłem coś xD EDIT: Już rozwiązałem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi